General Snus Skrevet Juni 26, 2014 Skrevet Juni 26, 2014 Hei hallo. Har søkt litt rundt på forumet om hvorfor bilen går i nødmodus uten å komme helt i mål. Har en 320i E46 2001 touring M54. Tok diagnose på bilen for et halvt år siden, og fikk opp feiltenning på syl 2 og 5 og cam sensor inlet, pluss et par andre feil. Noen ganger jeg starter så kinner den i et par sekunder og går da selvsagt latterlig dårlig (nødmodus?), men også når jeg kjører vanlig har det hendt at bilen kutter når jeg kjører sakte, mens andre ganger går den som normalt. Spørsmålet er da om dette er en vanlig Cam sensor feil og evt da veiv sensor feil, eller om det er noe annet. LMM virker å være i orden. Coilene funker vel enten eller går jeg ut i fra. Noen som kjenner seg igjen og vet hva som må til?
bmw-520i Skrevet Juni 26, 2014 Skrevet Juni 26, 2014 fikset du feilene for et halvt år siden? hadde tatt en nye diagnose. blir litt jetting rundt dette. men ut ifra det du skriver høres det ut som en vanlig sensor feil. men kan hende jeg tar feil.
General Snus Skrevet Juni 26, 2014 Forfatter Skrevet Juni 26, 2014 Gjorde ikke noe med det da. Bilen sto nesten ubrukt hele vinteren. Grunnen til at jeg ikke gjorde noe er at det stort sett alltid funker, men nå i det siste er det blitt MYE verre.
General Snus Skrevet Juni 26, 2014 Forfatter Skrevet Juni 26, 2014 Har forsåvidt bestilt carsoft, men ville bare høre om andre har vært borti liknende
CrZyWiz Skrevet Juni 26, 2014 Skrevet Juni 26, 2014 Falskluft, gjerne ifbm. veivhusventilasjonen. General Snus reagerte på dette 1
General Snus Skrevet Juni 26, 2014 Forfatter Skrevet Juni 26, 2014 Byttet veivhusventilasjonen for halvannen år siden, så den skal være i orden.
General Snus Skrevet Juni 28, 2014 Forfatter Skrevet Juni 28, 2014 Jepp. Den var nesten helt tett, så da byttet jeg alt:)
C.Therese Skrevet Juni 28, 2014 Skrevet Juni 28, 2014 Jeg har gnålt såpass mye om disse sensorene her på forumet at det fort kan mistenkes at jeg alltid tror at det er veivsensoren som er årsaken uansett hvilket symptomer bilen har. Men jeg har selv byttet disse sensorene på flere biler og sett at symptomene kan være forskjellige, selv tror jeg at det har sammenheng med når og under hvilket forhold disse sensorene ryker. Fellestrekket er at motoren går dårligere og dårligere dess lenger du kjører med det fordi hjernen ikke lenger vet hvor veiv eller kam er i løypa i forhold til resten av tenningssyklusen. Symptomene er helt i tråd med en røket sensor. Jeg har aldri hatt problem med kamsensor, men veivsensoren er den jeg har byttet ofte, men da har diagnosen sagt spesifikt at det er sensoren. Jeg har også hatt en bil inne der diagnosen ga flere feilmeldinger, som din, og der var feilen noe så banalt som at pluggledningene ikke var ordentlig nedpå pluggen, eller at den ikke har truffet skikkelig... selv etter at eier har insistert høylydt på at det har vært sjekket!! Så er du 100% sikker på at plugghettene dine er ordentlig "klikket på" pluggen?
CrZyWiz Skrevet Juni 28, 2014 Skrevet Juni 28, 2014 Uten diagnose er det som å skyte i blinde. Veivsensor fører som regel til at motoren ikke går i det hele tatt. Defekt kamsensor derimot, ligner på symptomene du opplever.
C.Therese Skrevet Juni 28, 2014 Skrevet Juni 28, 2014 Min veivsensor sitter i front og motoren går "fint" selv om denne er gåen. Om nyere modeller med sensoren plassert bak på motoren vil stoppe skal jeg ikke uttale meg om.
gullsakar Skrevet Juni 28, 2014 Skrevet Juni 28, 2014 Defekt kam sensor innsug. NESTEN garantert. Du sier du har fått feilkode på den også så det er jo rart du ikke har prøvd å bytte den.
General Snus Skrevet Juni 28, 2014 Forfatter Skrevet Juni 28, 2014 Takk for all hjelp så langt. Har lest såpass mye om dette på forumet og aldri blitt helt klok på hva det kan være, da mange skriver at det ofte er veiv selv om det står kam. Veldig ofte for man vel opp feilmld som er følgefeil også. Jeg sjekket for en måned siden på coilene, og da var to av metallklipsene sprettet opp. Satt disse på plass og da fungerte bilen fint i et par dager før den begynte å kødde igjen. Har tatt opp pluggene og sjekket disse, og de ser fine ut og satt dem ordentlig på plass sammen med hetta. Mener at på min motor så skal bilen gå med ødelagt veivsensor. Blir nok å bytte kamsensoren tenker jeg, men tenkte som så at hvis det er "vanlig" at det er veivsensoren som er gåen så gidder jeg ikke å bytte begge. Men det virker som (etter å ha lest det dere skriver), at det er kamsensoren som er gåen.
CrZyWiz Skrevet Juni 28, 2014 Skrevet Juni 28, 2014 Min veivsensor sitter i front og motoren går "fint" selv om denne er gåen. Om nyere modeller med sensoren plassert bak på motoren vil stoppe skal jeg ikke uttale meg om. Du er unntaket, til regelen. M5X motorene generelt er ganske like. Defekt veivsensor resulterer oftest i ikke start. General Snus reagerte på dette 1
gullsakar Skrevet Juni 28, 2014 Skrevet Juni 28, 2014 Kam sensor er enklest å bytte også. Halv times arbeid. Kjøp original..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå