Gå til innhold

Diesel trimming

alextn
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo, 

tenker litt på mulighetene med og trimme en bmw e46 320d 136hp M47 motoren. letteste er jo eksos, filter og chip.. 

Men tenkte og ta det neste stege? Turbo fra eks 520d 177hp, vil dette funke? Stor intercooler osv er selvfølgelig med i tankene! 

Kom med noen forslag/erfaringer fra diesel-trimming? 

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, 

tenker litt på mulighetene med og trimme en bmw e46 320d 136hp M47 motoren. letteste er jo eksos, filter og chip.. 

Men tenkte og ta det neste stege? Turbo fra eks 520d 177hp, vil dette funke? Stor intercooler osv er selvfølgelig med i tankene! 

Kom med noen forslag/erfaringer fra diesel-trimming? 

Takk:)

Denne motoren kan trimmes, men du når begrensninger rundt 170 hk med original hardware.

Motoren har absolutt potensiale, men da må du regne med endel påkost i form av hybridturbo og andre dyser.

BMW brukte jo i sin tid denne motoren da de vant 24 timers på Nürburgring, da satt motoren i en E36 og utviklet ca 245 hk.

For trinn 1 så er det en remap som gjelder, du kan også montere EGR delete rør, ta bort katalysator.

Sjekke/rense innsug, sørge for at intercooler er ren. 

Du vil da kunne få ca 170 hk, kanskje litt mer.

Da har du såpass mye effekt at clutchen begynner å slure, slik at du må vurdere om du skal skifte til en forsterket utgave. 

Hvis du er ute etter lyntog med dieselbrenner så burde du heller kikke på en 330d, da har du mye mer potensiale.

For all del en 320d med rundt 170hk er en grei bil, jeg har selv hatt en slik en gang og med riktige dekk og bra understell så går den rundt 9 min BTG på ringen..

Det ligger en egen tråd om BMW dieselmotorer på forumet, om du leser denne og snakker med han som har startet den så er jeg sikker på at du får noen råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...