Thunder Skrevet Juni 30, 2014 Share Skrevet Juni 30, 2014 Har en E46 som har fått en 2-er feil på eu-kontrollen på slitte bærekuler - øvre begge sider bak. Jeg har søkt litt rundt på nettet men jeg finner ikke noe om dette noen steder. Noen som kan hjelpe en stakkars sjel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Therese Skrevet Juni 30, 2014 Share Skrevet Juni 30, 2014 Øvre bærekule? Er det ikke bare en foring der da? Mitt forslag må bli nr. 2 evt print ut tegningen, ta den med til verkstedet som kontrollerte og hør hva de mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 1, 2014 Share Skrevet Juli 1, 2014 Det er kule ytterst mot spindelen/navet i den øvre brua. Som regel er det kule ute med spindel og foring inn mot chassis på alle bære- og kontrollarmer. Ikke alle er utskiftbare og da må man bytte hele armen, men akkurat denne står presset inn i spindel. Krever verktøy for å presse ut gammel og inn ny. lagunilla reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Juli 3, 2014 Share Skrevet Juli 3, 2014 Byttet nettopp denne selv på min bil. Kjøpte bare m12 gjengestang, mutrer og noen skiver, fant fram noen rør og stålskiver som passet fra garasjen, + en kopp i strl 36. Trenger ikke dyrt fancy utstyr for å presse inn og ut foringer Og ja, det er del nr. 2 på bildet der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Juli 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2014 Var på GS i dag og han og mente at det var nr 2 på bilde her. Men det er nå typisk av disse på verksteder å¨lage mangellapper som det overhode ikke går an å forstå seg på. Skal bytte denne foringen i neste uke. Men kan det være lurt å smøre opp med litt rustløser på forhånd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2014 Noen som har byttet denne foringen før? Jeg får den overhode ikke ut. Noen tips eller er det bare å levere bilen inn for å få dette gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet August 18, 2014 Share Skrevet August 18, 2014 pass godt på at det du setter på utsiden av foringa ikke tar i selve foringa. Dette slet jeg litt med, gled som smurt da jeg fikk ting på rett spor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet August 20, 2014 Share Skrevet August 20, 2014 Jeg har selv fått samme feil på eu og byttet da del nr 4, kan være jeg bare var heldig da.. men har byttet del nr 2 et par ganger og.. bare sett en stor pipe i bakkant og press den ut med en tvinge Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet August 24, 2014 Forfatter Share Skrevet August 24, 2014 Hvor stor pipe brukte du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råner Skrevet August 26, 2014 Share Skrevet August 26, 2014 Husker ikke..tok bare en stor en fra arbeidsbenken, men må bare ha en så stor at foringa får plass inni pipa... er en veldig grei jobb Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå