pederw Skrevet Juli 2, 2014 Share Skrevet Juli 2, 2014 Hei, har et problem med anlegget mitt fortiden. Har prøvd veldig lenge å fikse dette så nå trenger jeg litt hjelp her. Problemet er en Kicker CX 1200.1 forsterker. Lyden kommer fra en Pioneer BT6300 spiller. Problemet er når jeg starter bilen og forsterkeren skal slå seg på går den i protection mode... Etterhver blir den veldig varm. Har koblet av alt av utganger og har bare strømmen og remoten inn til forsterkeren men går fortsatt i protection mode. Remotenkabelen har ca 8v men har også prøvd den på 12 volt med samme problemt (lasking fra 12v+) ... Når bilen er av måler jeg 14v på batteriet og 13v inn til forsterkeren. Noe som skal holde. Men når jeg starter bilen, remoten får strøm å slår på forsterkeren måler jeg fortsatt 14v på batterie men på forsterkeren måler jeg bare 7-8v. Tror det er derfor den slår seg i protection mode, fordi den får for lite spenning. Men det irriterer veldig for jeg har målt å feilsøket i flere dager nå men finner ikke ut av problemet. Ser heller ikke at det er noe sikring på selve forsterkeren og sikring på strømkabelen (+) ser også grei ut. Takker for all hjelp jeg får og håper vi kan løse dette... [-o< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 2, 2014 Share Skrevet Juli 2, 2014 Prøv å bytte batteri.. Du skal ikke ha 14V spenning når bilen er av, hvilespenning på batteriet skal ikke være mer enn rundt 12.6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Question Mark Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 1Volt i spenningstap fra batteri til forsterker syntes jeg hørtes veldig mye ut.. Dårlig jording? Dårlig kontakt kan skyldes varmegang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 hvor tykk kabel har du bakover? hva sikring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå