Wonderviking Skrevet Juli 5, 2014 Skrevet Juli 5, 2014 https://www.youtube.com/watch?v=y3mU5er0X-U Her må gjøres noe. Det er for mye plutselig rust til at dette er tilfeldig. Er det vanlig at slikt oppstår eller er bilen lakkert av en full polakk?Anyway, denne bilen føles så bra at jeg ikke vil bli av med den. Det er ikke FOR mye som må pusses og lakkes til at jeg er avskrekket. Hvad tycks? Skal jeg finne frem krakken og pussepapiret?
hsd Skrevet Juli 5, 2014 Skrevet Juli 5, 2014 Må huske at dette er en gammel bil som har mest trolig har smakt saltlake hver vinter i 12 år, så det er jo ikke unaturlig med litt rust. Spessielt ikke mtp det er en familiebil med liten motor som mest trolig har blitt eid av mennesker som ikke var spessielt opptatt av bil (?). Eneste jeg reagerer på er fremskjermen, den er trolig bytta. Om du skal gjøre dette selv er jo ditt valg, i utgangspunktet er jo det mest forsvarlig, og du veit hva som blir gjort. Har du derimot ikke erfaring med slikt må du derimot forvente at det blir en læreprosess i starten. Wonderviking reagerte på dette 1
Wonderviking Skrevet Juli 6, 2014 Forfatter Skrevet Juli 6, 2014 Har ikke noe imot å lære Det er jo forholdsvis små områder som er angrepet så selv om man er ny til lakking burde det bli akseptabelt. Jeg begynner å samle litt infonog utstyr fremover og finner frem krakken etter revejakta (20 juli). Følg med, blir å poste fremgangen her videre
Teigland Skrevet Juli 6, 2014 Skrevet Juli 6, 2014 Dette er ikke noe som ser spessielt ut på noen måte på de bilmodellene, en del småsteder vil jeg annta er steinsprut etc som har kommet gjennom lakken og derfor begynt noe rust.Det rundt tanklokket der, vil jeg nesten annta noen tidligere eiere har vert dårlig til å vaske bilen og bensin har fått lov til å renne nedover ved tanking uten å bli vasket, det tar serriøst å skader lakken over tid (vert borti 08 modell hvor høytrykkspyler på "kort normalavstand" lagde "hakk" i lakken, kun under tanklokket.Vindusviskeren som er stuck er VELDIG vanlig på BMW med bakvindu man kan åpne separat (E46 touring E61 osv.) ofte bare å skru det fra hverandre og rense/smøre opp)
Wonderviking Skrevet Juli 7, 2014 Forfatter Skrevet Juli 7, 2014 Jepp, har allerede løsna den en gang tidligere. Var nok litt for dårlig å få vekk all rusk og lort i hullet som akslingen går gjennom. Det blir bremserens og en pussebørste til rifle inni der neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå