Gå til innhold

ettermontering av DAB + til android spiller

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har en android multimediaspiller til min e46 og vil prøve å få DAB +

ser det finnes muligheter for en synelig display man monterer i dashborde eller en plass der. (man bruker aux og fm senderen som tilkobling), men finnes det noen andre muligheter der jeg bruker selve spilleren? ser man får tak i "DAB+  Apper" og når man installerer dem så sier de att man må koble til en bluethoot enhet eller noe sånn... 

hva trengs for å få dette til å fungere og helst benytte FM senderen som er i bilen fra før av om mulig!

takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg fant denne, men den står att den fungerer på modeller som er etter 2006 (3-serie) 

hva er spesiellt med tilboblingene på en orginalspiller etter 2006 og noen som trur dette vil fungere på en multimediaspiller til en e46?

http://www.importpris.no/dab-radiomodul-ctdabbm1?utm_source=kelkoono/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult den der var perfekt jo :-)

men spørsmål angående denne "pasive" antenna som følger med, hva der dette? går det ann å koble den til FM antenna som er i bilen alt?

har helst ikke lyst på flere antenner i bilen enn høyst nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult den der var perfekt jo :smile:

men spørsmål angående denne "pasive" antenna som følger med, hva der dette? går det ann å koble den til FM antenna som er i bilen alt?

har helst ikke lyst på flere antenner i bilen enn høyst nødvendig.

må nok ha egen antenne til dab .. da det er snakk om helt andre frekvenser enn fm båndet.. jeg har selv en dab antenne ekstra, den er plassert i bakruten og er limt på.. er helt i kanten, så den vises ikke om man ikke vet at den er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også da  ett tilleggsspørsmål :P

jeg har en gps/gsm antenne til Defal link systemet i bilen og det fulgte med en ny gps antenne til spilleren jeg har kjøpt nå. finnes det en form for kabel splitt eller noe sånn som gjør att jeg slipper å montere gps antenna til spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nok ha egen antenne til dab .. da det er snakk om helt andre frekvenser enn fm båndet.. jeg har selv en dab antenne ekstra, den er plassert i bakruten og er limt på.. er helt i kanten, så den vises ikke om man ikke vet at den er der..

ja ok, må man så må man :-)

takker for bra svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, da lærte jeg noe nytt :) Står jo ingenting om at aktive antenner ikke støttes, men på produktarket fra produsentens hjemmeside står det i uthevet skrift at den ikke skal brukes på antenner som er forsterket og/eller er innfelt i glasruten. Noe de fleste BMW'er har.

Typisk, iom at jeg har en slik på vei i posten. Jeg som håpte på en clean integrering av DAB :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok den splitteren jeg linket til tidligere, idag. Koblet opp, kun for å prøve. Funket fint den! Må prøve på plasser med litt dårligere dekning før jeg kan konkludere, men den funker vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...