Traktortom2 Skrevet Juli 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2014 Om dette med antenne splitteren fungerer så skal jeg prøve ut denne dab modulen og splitter inn på android spilleren Trur dette blir vel så nærme man kan komme intrigerin av dab i bil uten å få det ferdig montert fra produsent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juli 9, 2014 Share Skrevet Juli 9, 2014 Da kan jeg begynne å nærme meg en konklusjon. Har kjørt 10 mil idag, der signalkvaliteten skal ha vært varierende, men DAB'en falt aldri ut, med unntak av i alle tunneler, og midtfjords når jeg satt på fergen. Jeg vil tørre å påstå at signalet kan sammenlignes med en standard vindusantenne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Juli 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2014 Men hvor i lande er du da? Jeg tenker litt på om dette er mer relevante ting litt sånn i forgold til hvor man bord? Men om det er det samme og ikke dårligere så vil vel dette være en grei løsning. En annen ting er jo hvor lenge man kan bruke fm sendere. Tenker på dab bruker vel en litt annen frekvens en fm og når fm bånde blir borte hva vil da skje med de som benytter denne splitteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Sunnmøre Du bruker jo ikke noen fm sendere. Du bruker bare fm-antennen til å ta i mot frekvensene DAB sendes på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Juli 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2014 Men splitten går jo fra spilleren og da går vel signalene via fm forsterkeren før antenna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Antenne -> Antenneforsterker -> Splitter -> Headunit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juli 29, 2014 Share Skrevet Juli 29, 2014 Monterte samme splitteren i en av traktorene nå, som også har aktiv fm-antenne. Fungerer strålende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2014 kult noen som har erfaring med denne dab+ enheten det er snakk om el? vert penga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juli 29, 2014 Share Skrevet Juli 29, 2014 Jeg bruker denne på Parrot Asteroid Smart'en min: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15240&katid=166&id= Kobler den til via USB. Radiostasjonene vises som mp3 filer, som når du bruker en minnepenn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2014 Ja er denne jeg tenker på å bruke Jeg har 3 usb utganger til rådighet og hvordan vil dette fungere om jeg bruker en til dab og en til musikk fra minnepinne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juli 30, 2014 Share Skrevet Juli 30, 2014 De vil vise som to forskjellige usb biblotek Altså som to forskjellige kilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Juli 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2014 Bestiller i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet September 5, 2014 Forfatter Share Skrevet September 5, 2014 Hei. Nå gar jeg satt opp dette systemet i en bil til en kompis av meg og han bruker samme spiller som deg! Vi får lyd og det funker men det tar ca 35sec å loade hver kanal/hver gan jeg bytter kanal??? Men vi forstår ikke helt dette meg 12v strøm tilkoblingen. På enheten er det 2 plugger som er til strøm (+/-) men kontakten som skal inn er det bare en rød ledning (+)? Vi merker ingen forskjell på om denne er koblet til eller uten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 Kanalbytte tar en stund ja. Dette fordi spilleren skal bufre en del før den begynner å spille (som en youtube film, kan man si). Hvor lenge den bruker på det avhenger av spilleren og dekningen der du er. Det bruker å ta mellom 10 og 30 sekunder. Parroten min bruker som oftest 20 sekunder. Jeg koblet ledningen til antennesplitteren til remoten på spilleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet September 5, 2014 Forfatter Share Skrevet September 5, 2014 aha. men vil du tru att det tar kortere tid ved å ikke bruke FM splitter? også vi mistet den kontakten til dab enheten (12v +) så vi kjører uten på han sin, men vi prøvde å bare dytte ledningen inni hullet. Merker ikke forskjell med eller uten denne ledningen? why? personelig synes jeg 10-30 sec er lang tid på å finne en kanal? 2-7sec går liksom. men er denne bufferen ette generell problem uansett om det er en ektern dab enhet eller en som er inne i spilleren fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå