Gå til innhold

ettermontering av DAB + til android spiller

Anbefalte innlegg

Om dette med antenne splitteren fungerer så skal jeg prøve ut denne dab modulen og splitter inn på android spilleren :)

Trur dette blir vel så nærme man kan komme intrigerin av dab i bil uten å få det ferdig montert fra produsent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da kan jeg begynne å nærme meg en konklusjon. Har kjørt 10 mil idag, der signalkvaliteten skal ha vært varierende, men DAB'en falt aldri ut, med unntak av i alle tunneler, og midtfjords når jeg satt på fergen. Jeg vil tørre å påstå at signalet kan sammenlignes med en standard vindusantenne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor i lande er du da?

Jeg tenker litt på om dette er mer relevante ting litt sånn i forgold til hvor man bord?

Men om det er det samme og ikke dårligere så vil vel dette være en grei løsning.

En annen ting er jo hvor lenge man kan bruke fm sendere. Tenker på dab bruker vel en litt annen frekvens en fm og når fm bånde blir borte hva vil da skje med de som benytter denne splitteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hei. Nå gar jeg satt opp dette systemet i en bil til en kompis av meg og han bruker samme spiller som deg!

Vi får lyd og det funker men det tar ca 35sec å loade hver kanal/hver gan jeg bytter kanal???

Men vi forstår ikke helt dette meg 12v strøm tilkoblingen. På enheten er det 2 plugger som er til strøm (+/-) men kontakten som skal inn er det bare en rød ledning (+)? Vi merker ingen forskjell på om denne er koblet til eller uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanalbytte tar en stund ja. Dette fordi spilleren skal bufre en del før den begynner å spille (som en youtube film, kan man si). Hvor lenge den bruker på det avhenger av spilleren og dekningen der du er. Det bruker å ta mellom 10 og 30 sekunder. Parroten min bruker som oftest 20 sekunder.

Jeg koblet ledningen til antennesplitteren til remoten på spilleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha. men vil du tru att det tar kortere tid ved å ikke bruke FM splitter?

også vi mistet den kontakten til dab enheten (12v +) så vi kjører uten på han sin, men vi prøvde å bare dytte ledningen inni hullet. Merker ikke forskjell med eller uten denne ledningen? why?

personelig synes jeg 10-30 sec er lang tid på å finne en kanal? 2-7sec går liksom.

men er denne bufferen ette generell problem uansett om det er en ektern dab enhet eller en som er inne i spilleren fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...