StianO Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 Har en 07 320 e93. For en stund siden begynte motorlampa å lyse. Da en kamerat tok diagnosetest på den så fikk vi opp at det var feil på Tps-sensor (husker ikke feilkoden) Motorlampa lyser bare innimellom. Det virker som om den begynner å lyse når det er vått ute. Bilen fungerer helt normalt. Fikk Bilia til å se på det, men de fant ikke noe galt fordi motorlampa ikke lyste da de hadde bilen. Ifølge kameraten min som tok diagnosetest så sitter Tps-sensoren på gasspedalen et sted. Forrige uke var jeg på et bmw-verksted i Bærum for å høre om de hadde no forslag til hva feilen kunne være. De mente at det ikke sitter no sensor på gasspedalen og at hele gasspjeldet må byttes. Noen som har vært borti noe lignende? Har også problemer med varmen i førersetet. Når jeg trykker på knappen, så lyser det i 1 sekund før lyset slukker igjen. Har funnet ut at hvis jeg dytter litt på kabelen som går inn i pluggen under setet så virker varmen helt fint. Hele setet blir varmt. Men etter ca 1-2 minutter skrur varmen seg av og lysene ved knappen blir borte. Bilia har sett på dette også, men de mente at det var brudd i varmetrådene. De skulle ha over 10 000 for å fikse det. Men er det ikke rart at det er brudd hvis setet virker innimellom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 6, 2014 Share Skrevet Juli 6, 2014 Det kan være så enkelt som svidd kontakt på lednignen under stolen, ganske vanlig feil men ikke på så ny bil. Når det gjelder TPS feil, så sitter det ingen sensor på spjeldet da det er elektronisk spjeld med stepper motor, men du har to pot-meter i gasspedalen, så det spørs hva som er den egentlige feilkoden. Men det stemmer det Bærum (Furubakken eller?) sier, at hele gasspjeldet må byttes i såfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianO Skrevet Juli 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2014 Det kan være så enkelt som svidd kontakt på lednignen under stolen, ganske vanlig feil men ikke på så ny bil. Når det gjelder TPS feil, så sitter det ingen sensor på spjeldet da det er elektronisk spjeld med stepper motor, men du har to pot-meter i gasspedalen, så det spørs hva som er den egentlige feilkoden. Men det stemmer det Bærum (Furubakken eller?) sier, at hele gasspjeldet må byttes i såfall. Da skal jeg få sjekket kontakten under setet og lese av feilkoden en gang til. Det var Furubakken ja.. De har ikke sett på bilen, men han trodde det var det som var galt. Kostet forresten nesten 9000 å få byttet ut varmesetet:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå