rebnord Skrevet Juli 10, 2014 Share Skrevet Juli 10, 2014 Kjøpte ifjor sommer min første BMW, en '99 mod 528IA. En bil jeg er utrolig godt fornøyd med! MEN, dekkstøyen og til dels sporingen er helt forjævelig. Dekkstøyen er så ille at jeg trodde det kunne være hjullageret som hadde gått! Det sitter Yokohama Advan 225/45/zr17 på den. Dekkene er gått tre sesonger. Dette skal jo være gode dekk og jeg har ikke noe å utsette på kjøreegenskapene, jeg gir etter før bilen i svingene Noen andre som har erfaring med Yokohama dekk på E39, eller anbefalinger til nye dekk? Jeg foretrekker å kjøpe de mer kjente dekkmerkene med sikkerhetsfølelsen de gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Juli 10, 2014 Share Skrevet Juli 10, 2014 Jeg var plaget med dekkstøy og sporing da jeg fikk e46n min. Der sto det General dekk på, byttet til Nokian Z G2 og det ble en helt ny verden! Sluttet å spore og ble mye mindre støy. Er dekkene dine begynt å bli litt slitt å gammel, kan det fort bli litt slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rebnord Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2014 Var på dekkteam idag og de anbefalte hankook ventus prime. Dunlop var litt bedre på ren støy, men hankook var bedre på sporing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juli 10, 2014 Share Skrevet Juli 10, 2014 Jeg hadde Hankook Ventus Prime 2 på min E39 med bredde 225 (og masse "mat" på dekket), og det sporet helt forferdelig. Dette er riktignok noen år siden (dekkene var produsert i 2009 eller 2010), så det kan jo hende den nye generasjon Hankook Ventus Prime er bedre. Jeg byttet til Michelin Primacy 3 og bredde 215, da ble det mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 10, 2014 Share Skrevet Juli 10, 2014 Jeg har kjørt på Yokohama Advan Sport 18" på E39 touring og det var noe lyd av de ja men jeg synes ikke det sporet noe spesielt ille. Alle store sommerdekk lager lyd, bare hør forskjellen når du går over til vinterdekk. Jeg har kjørt på Good Year, Yokohama og Nokian og alle disse lager lyd. Jeg har 265/35-18 bak og 235/40-18 foran. Når det gjelder sporing så synes jeg ikke det har vært ille på noen av disse merkene men det er noen ting som må være på stell: Ingen slitte foringer og kuler eller stag og så må hjulstillinga være skikkelig på stell. I tillegg så er for lite luft roten til mye sporing. Jeg kjører 3.1 både foran og bak. Da får jeg lite sporing og jevn slitasje. Se på denne tabellen her så ser du at du kan kjøre minst 3.0 på din dimensjon. http://www.vredestein.no/bil-dekk/search/model/bmw/5er-reihe%20(e39)/528%20i/31768 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juli 10, 2014 Share Skrevet Juli 10, 2014 Jeg kjøpte Continental SportContct 3 til min når jeg hadde den (523 1997 mod). Lite sporing, og ganske bra på dekkstøy, men selvsagt mer lyd enn med piggfrie vinterdekk. Før i tiden var det deilig å få på sommerdekkene så det ble mer stille i bilen, nå er det omvendt..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Juli 10, 2014 Share Skrevet Juli 10, 2014 Jeg kjøpte Continental SportContct 3 til min når jeg hadde den (523 1997 mod). Lite sporing, og ganske bra på dekkstøy, men selvsagt mer lyd enn med piggfrie vinterdekk. Før i tiden var det deilig å få på sommerdekkene så det ble mer stille i bilen, nå er det omvendt..... Ser fortsatt frem til mindre støy med sommerdekk, pigg... Glemte å nevne dekkene jeg kjørte med var 235/35 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rebnord Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2014 Jeg har kjørt på Yokohama Advan Sport 18" på E39 touring og det var noe lyd av de ja men jeg synes ikke det sporet noe spesielt ille. Alle store sommerdekk lager lyd, bare hør forskjellen når du går over til vinterdekk. Jeg har kjørt på Good Year, Yokohama og Nokian og alle disse lager lyd. Jeg har 265/35-18 bak og 235/40-18 foran. Når det gjelder sporing så synes jeg ikke det har vært ille på noen av disse merkene men det er noen ting som må være på stell: Ingen slitte foringer og kuler eller stag og så må hjulstillinga være skikkelig på stell. I tillegg så er for lite luft roten til mye sporing. Jeg kjører 3.1 både foran og bak. Da får jeg lite sporing og jevn slitasje. Se på denne tabellen her så ser du at du kan kjøre minst 3.0 på din dimensjon. http://www.vredestein.no/bil-dekk/search/model/bmw/5er-reihe%20(e39)/528%20i/31768 Hvis jeg ikke husker helt feil så er det 2,3 foran og 2,8 bak som er standard. Skal sjekke imorgen og prøve å endre trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå