Gå til innhold

Trenger ny bil etterhvert, men hvilken?


Pesslaad
 Share

Anbefalte innlegg

Får man disse facelift modellene av 530D med manuellkasse? Hvordan er en 525TD i forhold til 530D? Har bare funnet manuellkasse på preface modellen så lang av 530D.

Hvordan er det med chiping av motorhjernen på 525TD og 530D om dette skulle friste litt etterhvert? Har lest at automatkassene(ZF kassene) på 530D ikke tåler det. Hvordan alternativer er det med chiping?

På E36 325 så bytter man ut selve chipen i motorhjernen. Men er vell neppe slik på disse. Er vell enten en tuning boks eller flashing av hjernen(usikker hva det heter)?

Som sakt så sitter jeg bare på telefon og er så knotete om man skal begynne å søke og lete etter svar når alt er så smått osv.

Takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi A4 B5 1.8 Turbo Quattro Facelift er da en av de beste bilene jeg har kjørt. 150 turbohester klarer vel fint å dra henger med last. Den er holdbar, bruker ikke mye bensin, har motor nok, og ser bra ut om du får på f.eks RS4 hjul og s4/rs4 front og litt grovere eksos. Chip, 2,5" eksos, sportsfilter-innsats og grovere downpipe så tipper den 210-220hk.

 

Dog så finnes det ikke mange strøkne eksemplarer igjen av denne. Kompisen min var relativt heldig og fikk sin for 70.000 gjennom forhandler med fullt servicehefte. Hadde også kun gått 123.000km for rundt er års-tid siden. Ikke hatt noe problem annet en foring som knirker, og han kjører som en idiot når han vil det :)

 

Bestekompisen min har hatt 2, en 1.8tq b5 pre-facelift og en 1.8tq b5 facelift. Ingen av de har han hatt noe trøbbel med, bare moro. Bytte av slitedeler vil jo alltid forekomme, men helt klart at det er delte meninger om denne bilen. Nå vet jeg ikke om det er b5, b6 eller b7 de over meg her nevner. Men b5 hadde absolutt vært et alternativ for meg.

 

Men diesel-motorene til Audi hadde jeg ikke stolt et sekund på. Det er en grunn til at Møller-verksted har åpent til 23.00 og f.eks Toyota stenger 15.30. Det gjør de hvertfall her på Romerike :)

 

 

Håper dette var nyttig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1800kg er nok i massevis, foreløpig har jeg bare klasse B og S på sertifikatet. Kapelhengeren har total vekt på 1300-1400kg om jeg husker rett. Men skal kjøre opp til BE etterhvert når jeg får tid.

 

 

med bare b-lappen så er det nok noen biler som utgår og.

 

men ser ivaffall en e46 330xd touring jeg fant på finn så er maks med b lappen 1305kg tillatt totalvekt henger.

 

mens en e46 325xi touring har 1425kg med b-lappen

 

mens en 530 dat e39 har 1155kg maks tillatt totalvekt med b lappen,

 

mens en 525dat e39 har 1185kg med blappen.

 

bare noen biler jeg fant på finn.no nå.

 

bruk denne kalkulatoren om du lurer,

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Tilhengerkalkulator?WT.ac=knapp_forside_tilhengerkalkulator

 

men greieste er nok å ta BE med en gang, så slipper man å kødde med det.

 

 

 

det du må tenke på er om du blir stoppet uten BE lappen og for tung henger får du 6mnd utsettelse på å  ta BE lappen og en grei bot.

 

 

 

 

jeg handla meg en e38 728ia når jeg skulle ha trekkbil, angrer ikke, digg bil å tra henger med, men må ha BE for å få dratt no serlig da. og ikke så ille på forbruk heller :P

 

fin å kjøre på vinteren og, ekke ofte jeg har spinni med den,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men diesel-motorene til Audi hadde jeg ikke stolt et sekund på. Det er en grunn til at Møller-verksted har åpent til 23.00 og f.eks Toyota stenger 15.30. Det gjør de hvertfall her på Romerike :)

 

 

Håper dette var nyttig :)

 

Forleldrene mine kjører en 2003 A4 (B6) med 1.9 TDI... Bikket 200.000 KM og ikke byttet noe annet slitedeler og reg. reim :P Mulig den tuller seg senere, men den virker til å holde seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...