Gå til innhold

Trenger ny bil etterhvert, men hvilken?


Pesslaad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Nå er det slik at mitt behov for bil har forandret seg, og trenger en bil nr. 2 til vinteren. Per dags dato har jeg en E36 325, og denne egner seg ikke godt til vintersbruk med kapellhenger og 2 snø scootere. Fikk dårlig erfaring med det i vinter før å si det slik.

Bilen blir selvfølgelig brukt på sommerstid i tillegg. I og med jeg blir 20 år gammel like etter nyttår og er ungdom så vil jeg at bilen skal se litt ungdommelig ut(tøff). Vil helst ha en bil med litt motor i og høvelig grei forbruk. Liker bensier best og rekkesekser, men diesel funker å.

Hva vil dere anbefale av bil? BMW selvfølgelig. Har en kompis med en audi som jeg liker veldig godt, A4 1.8 turbo bensier 2002 mod 4 hjulsstrekk. Så vurderer audi litt, noe ala samme type, men kjenner ikke audi så godt. Men brenner for BMW.

Ser for meg en maks pris på 70-80k.

Beklager om det er litt knotete skrivet, vanskelig å skrive på telefon.

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den må altså kunne dra tilhenger, se tøff ut, ha litt motor, helst være BMW, være holdbar, bruke lite drivstoff og ikke koste mer en ca 100 000,-. Da failer iallfall Audi på de fleste punktene :P

Da tenker jeg umiddelbart noe i rettning facelift E39 530d eller E46 325IX hvis firehjulstrekk er ett krav :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å være sånn veldig tøff, vil ikke bare at den skal se gubbete ut :P Så audi er ikke noe å anbefale? hehe

4 hjulstrekk er ikke ett must så lenge den trekker greit med bare bakhjulstrekk på vinterstid. Men 4 hjuldtrekk er kanskje å foretrekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tungt er du avhengig av å trekke da, er jo litt vesentlig det også da f eks en 325IX ikke kan trekke stort mer en 1800 kg. Hvis ikke så er jo en 325IX helt klart ett bra alternativ, den er innafor ditt budsjett selv med en allrigth kilometerstand, den er ikke gubbete, er morsom å kjøre sommerstid og er driftsikker med lite feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte forbruket på E39'en! Når kom faceliften? Men har disse generelt lite feil? Noen sir de har mye feil og andre ikke.

Selv vil fadern at jeg skal gå for Audi A4 for at han mener det er mindre feil med de. Vet ikke helt omjeg er enig med han da kompisen min har hatt 2 forskjellig feil med sin på under halvt år. Mens min BMW har vært problemfri 2 og halvt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte forbruket på E39'en! Når kom faceliften? Men har disse generelt lite feil? Noen sir de har mye feil og andre ikke.

Selv vil fadern at jeg skal gå for Audi A4 for at han mener det er mindre feil med de. Vet ikke helt omjeg er enig med han da kompisen min har hatt 2 forskjellig feil med sin på under halvt år. Mens min BMW har vært problemfri 2 og halvt år :)

Din far må du ikke høre på tydligvis, de bilene som har gitt meg problemer er Audi og de bilene som aldri har gitt meg problemer er BMW. Den A4 generasjon du tenker på der er langt ifra feilfri, den er plaget med samme småfeil og større feil som turbohavari og girkassehavari. Vurder Volvo V70 eller MB C klasse før du vurderer de Audiene der, tror ikke jeg kjenner noen som ikke har hatt probmeler med A4 B6 og A6 C5. En E39 er mye mer solid og driftsikker enn dette, det kan jeg nesten garantere deg. Hadde selv en 2002 modell i 2 år uten noen problemer, måtte bytte radiator med det må vel strengt tatt alle biler før eller siden :)

Finn deg en facelift E39 530d med M-sport, så har du trekkvogn og morrobil sommer som vinter :) Disse bilene er fantastiske å kjøre selv sammenliknet med dagens mye biler, tigth og comfortabel men masser av krefter i motoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din far må du ikke høre på tydligvis, de bilene som har gitt meg problemer er Audi og de bilene som aldri har gitt meg problemer er BMW. Den A4 generasjon du tenker på der er langt ifra feilfri, den er plaget med samme småfeil og større feil som turbohavari og girkassehavari. Vurder Volvo V70 eller MB C klasse før du vurderer de Audiene der, tror ikke jeg kjenner noen som ikke har hatt probmeler med A4 B6 og A6 C5. En E39 er mye mer solid og driftsikker enn dette, det kan jeg nesten garantere deg. Hadde selv en 2002 modell i 2 år uten noen problemer, måtte bytte radiator med det må vel strengt tatt alle biler før eller siden :)

Finn deg en facelift E39 530d med M-sport, så har du trekkvogn og morrobil sommer som vinter :) Disse bilene er fantastiske å kjøre selv sammenliknet med dagens mye biler, tigth og comfortabel men masser av krefter i motoren :)

Kunne ikke vært mer enig. Har flere kompiser som jobber for Møller, og har aldri hørt noen slenge mer dritt om Audi enn de. Det sier sitt for min del iallefall :P. Har selv hatt E39, og billigere luksus skal du lete lenge etter. Facelift 530D er en fantastisk kjøremaskin :) ikke hør på faren din, kjøp Bmw!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...