paalban Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Hola folk. Jeg kjøpte meg en BMW 525d 2005 mod i fjor høst. Den har gått 107000 og er i god stand. For tre uker siden fikk jeg opp feilmelding om nivåregulering. Har lest en del om dette på diverse tråder / og vært innom verksteder. Og som mange sier så er det sannsynlig kompressoren. Men: Har samtidig som dette fått opp feilmelding om punktert hjul. Selv om lufttrykket er bra..... I tillegg piper det i ryggesensoren når jeg rygger. Så den må jeg skru av manuelt, hvis ikke piper det konstant. Alt dette har kommet samtidig. Skal til analyse på Bavaria BMW senere i juli, men ønsker å lufte det. Gidder ikke å bytte en kompressor for 12 lapper, hvis det er en føler / signalfeil, batteri etc som utgjør feilen. Bilen har ikke sunket eller noe. Merker ingen feil. Ps: Noen jeg kjenner har spurt meg om batteriet er litt dårlig i det jeg har startet, for den er på en måte "litt" treg på starten. Men det er egentlig ikke noe jeg har tenkt så mye over. Takk for evnt. konstruktive svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Vet at når batteriet er dårlig så kan det komme mye feilmeldinger som ikke trenger å være reelle, det opplevde jeg selv på E39. Vet du om d er lenge siden det er byttet batteri på den? En jeg kjenner byttet akkurat kompressoren på sin E61, men der var det ingen tvil da den lå nedpå hjulet. Du kjenner ingen som kan ta en kjapp diagnose for deg? Mange her på Bimmers som har utstyr til det som et alternativ, meg inkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paalban Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2014 Det er nok lenge siden, vet ikke om det er byttet i det hele tatt. Jeg har hatt den på verksted og fikk opp feilkode: 24473 Pneumatic suspension solenoid1 -Time exceeded too slow 24474 Air Suspension Control time for charging the air spuspension struts too long. Dette gjorde jeg på et lokalt verksted da meldingen kom opp. Han slettet den, men den kom tilbake, så kom også de andre meldingene. Han anbefalte analyse hos BMW. De tar 750 for kontrollen hos BMW, så synes ikke det er så ille men. Håper og tror det er en enkel sak, men man vet jo aldri. Åssen er det å prøve å lade batteriet? Eller er det liten vits? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paalban Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2014 Fikk også faktisk opp en melding om at vinduet var oppe en periode, uten at de var det. Men den er borte nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Hei, mål hvilespenning på batteriet. Er det under 12,5 volt er batteriet dårlig. Fulladet batteri skal holde 12,7 volt. Du vil få mye rare feilkoder ved dårlig batteri. Pass på at bilen har gått I "dvale" en lten stund før du måler. Tror du bør vente ca 20 minutter etter at dører og bagasjelokk har vært åpnet før måling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Vet du hva analysen innebærer? Som nevnt over kan d være lurt å måle spenning først, og er batteriet dårlig kan det kurere mye å bytte det. Husk da å kode inn nytt batteri, selv om det er likt som det du erstatter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paalban Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2014 Hei, jeg vet ikke hva analysen innebærer ...målet er jo å få funnet feilen....men tenker det kan være greit å la fagfolk se på det. Aner ikke hvordan man koder inn nytt batteri, så er vel greit å ta det på sjekken...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå