Mkraft Skrevet Juli 14, 2014 Skrevet Juli 14, 2014 Kjøpte meg ny bil for en stund siden.. Ble en 1995 E36 318IS Står uten skilter for øyeblikket siden den hadde for høyt CO utslipp på kontroll.Ganske bra for rust.. Litt småplukk er det jo, men ikke noe stort Den ruller straks 200000KM. Merka en ulyd fra motor når jeg kom hjem.. Sannsynligvis fra registeret, så tror kjedestrammeren er dårlig.Så med det første bytter jeg: -Plugger-Kjedestrammer-Katalysator-Oljefilter og olje på motor og girkasse-FrontruteSå får vi håpe den går gjennom godkjenning Tenker også på turboprosjekt, men det skjer ikke med det første. Handler også inn dette senere en gang:-Annen vinge (M3?)-Coilovers-Felger (forslag?)-Skinn interiør-Andre lys (både ute og i coupe)Og en del andre ting.. Skriver opp etterhvert Skal også fikse eksosen.. Forrige eier har rota med den, så det er alt for mye dur inni bilen.Så blir det nok å få bort rust og evt. bytte skjermer foran, litt lakk og diverse i vinter/våren igjen Skal ta flere bilder av bilen inni og utvendig i morgen Hvordan får jeg snudd bildene?
Mexos Skrevet Juli 14, 2014 Skrevet Juli 14, 2014 Ikke glem å skjekke luftfilter og mtp co Ser ut som et morsomt prosjekt
williamwiers Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 Hvilken farge er bilen? så ut som en grei bil!
Mkraft Skrevet Juli 15, 2014 Forfatter Skrevet Juli 15, 2014 Fargen er Madeira violet metallic Litt flere bilder
Mkraft Skrevet Juli 15, 2014 Forfatter Skrevet Juli 15, 2014 Noen som vet hvordan jeg får av dette? Tar av hele frontpartiet og sjekker når jeg først er i gang, men har ikke peiling på hvordan jeg skal få av det der.
Mexos Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 Viskosekoblingen løsner som regel dersom en tar en skikkelig tang og gir den en kakk (Linx gjenger så må skru feil veil) SÅ er det 4 bolter på remhjulet så er det løsnet. Så må en skru ut vannpumpa. Her er det gjengehull klargjort til å presse ut pumpa, så en skrur bare ut skruene til pumpa, setter de i gjengehullene og skrur inn så vil en presse ut pumpa. Huske å løsne alle skruene så festene ikke knekker. Da kan en få et bra prakk med å løsne pumpa), Så må en og skru av remhjulet på veivakslingen, så er det bare å løsne alle skruene til dekselet Samt veivakselsensoren, men det er bare en skrue. Det tror jeg var alt.
Mkraft Skrevet Juli 15, 2014 Forfatter Skrevet Juli 15, 2014 Prøvde å låse reima med et eller annet tidligere, men den bare gikk rundt, så får prøve med tang som du sier Noen tips til å få av reimhjulet på veiva da? Har en muttertrekker på 6,3bar, men tviler på det er nok
Mkraft Skrevet Juli 16, 2014 Forfatter Skrevet Juli 16, 2014 Og der klarte jeg å knekke festet på vannpumpa når jeg prøvde å skru den ut.. Den sitter bomfastNoen som har noen tips?
Mexos Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 Brukte Gårdsmekk prinsipp en gang med hell. Satt en stropp rundt pumpa og dro igjennom nyra på grillen. Fikk dratt den ut til slutt, men den sitter utrolig godt! Angående reimhjulet på veiva så trenger man en god latmannsarm for å få nok moment. Kan bruke en kort fra et pipenøkkelsett og dra utpå et rør eller lignende fra garasjejekk, så er det bare å dra løs. -Erik- reagerte på dette 1
Mkraft Skrevet Juli 16, 2014 Forfatter Skrevet Juli 16, 2014 Haha, får prøve det der.. Fikk av reimhjulet etter litt småbanning og slikt, så nå er det bare pumpa som står igjen og hindrer meg Noen som vet kvaliteten på uoriginal vannpumpe? Er det sånn at jeg må bytte om et halvt år - år om jeg evt. monterer det?
Mexos Skrevet Juli 17, 2014 Skrevet Juli 17, 2014 Jeg har kjøpt uoriginale pumper på Koed til en 300-400kr ca og de har fungert veldig bra
Mkraft Skrevet Juli 17, 2014 Forfatter Skrevet Juli 17, 2014 Okei Får se om jeg får skrudd av iløpet av helgen
williamwiers Skrevet Juli 17, 2014 Skrevet Juli 17, 2014 Samme farge som min bil då utrolig pen fargen
Mkraft Skrevet Juli 18, 2014 Forfatter Skrevet Juli 18, 2014 Det er den Skal få tatt noen skikkelige bilder når jeg har fått skrudd sammen motor igjen.. Ser så rotete ut i garasjen, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå