Gå til innhold

E36 318IS prosjekt


Mkraft
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny bil for en stund siden.. Ble en 1995 E36 318IS :)
Står uten skilter for øyeblikket siden den hadde for høyt CO utslipp på kontroll.
Ganske bra for rust.. Litt småplukk er det jo, men ikke noe stort :)
Den ruller straks 200000KM.
 

Merka en ulyd fra motor når jeg kom hjem.. Sannsynligvis fra registeret, så tror kjedestrammeren er dårlig.
Så med det første bytter jeg: 
-Plugger
-Kjedestrammer
-Katalysator
-Oljefilter og olje på motor og girkasse
-Frontrute

Så får vi håpe den går gjennom godkjenning :D
Tenker også på turboprosjekt, men det skjer ikke med det første. :P

 

Handler også inn dette senere en gang:
-Annen vinge (M3?)
-Coilovers
-Felger (forslag?)
-Skinn interiør
-Andre lys (både ute og i coupe)
Og en del andre ting.. Skriver opp etterhvert :D

Skal også fikse eksosen.. Forrige eier har rota med den, så det er alt for mye dur inni bilen.
Så blir det nok å få bort rust og evt. bytte skjermer foran, litt lakk og diverse i vinter/våren igjen :)

 

post-61783-0-22891700-1405372627_thumb.j

post-61783-0-33182400-1405372641_thumb.j

post-61783-0-40727900-1405372643_thumb.j

post-61783-0-99192300-1405372652_thumb.j

post-61783-0-73996200-1405372658_thumb.j

 

Skal ta flere bilder av bilen inni og utvendig i morgen :)
Hvordan får jeg snudd bildene?  #-o 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg får av dette? 

post-61783-0-00721600-1405441283_thumb.j

 

Tar av hele frontpartiet og sjekker når jeg først er i gang, men har ikke peiling på hvordan jeg skal få av det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viskosekoblingen løsner som regel dersom en tar en skikkelig tang og gir den en kakk (Linx gjenger så må skru feil veil) SÅ er det 4 bolter på remhjulet så er det løsnet. Så må en skru ut vannpumpa. Her er det gjengehull klargjort til å presse ut pumpa, så en skrur bare ut skruene til pumpa, setter de i gjengehullene og skrur inn så vil en presse ut pumpa. Huske å løsne alle skruene så festene ikke knekker. Da kan en få et bra prakk med å løsne pumpa), Så må en og skru av remhjulet på veivakslingen, så er det bare å løsne alle skruene til dekselet :smile: Samt veivakselsensoren, men det er bare en skrue. Det tror jeg var alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å låse reima med et eller annet tidligere, men den bare gikk rundt, så får prøve med tang som du sier :)
Noen tips til å få av reimhjulet på veiva da? Har en muttertrekker på 6,3bar, men tviler på det er nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Gårdsmekk prinsipp en gang med hell. Satt en stropp rundt pumpa og dro igjennom nyra på grillen. Fikk dratt den ut til slutt, men den sitter utrolig godt!

 

Angående reimhjulet på veiva så trenger man en god latmannsarm for å få nok moment. Kan bruke en kort fra et pipenøkkelsett og dra utpå et rør eller lignende fra garasjejekk, så er det bare å dra løs.

post-40889-0-22184500-1405544197_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, får prøve det der.. :D
Fikk av reimhjulet etter litt småbanning og slikt, så nå er det bare pumpa som står igjen og hindrer meg :P

Noen som vet kvaliteten på uoriginal vannpumpe? Er det sånn at jeg må bytte om et halvt år - år om jeg evt. monterer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...