Gå til innhold

Ryddig 523i m/manuell selges


Nytern
 Share

Anbefalte innlegg

Denne har aldri hatt faceliftlykter. Mht driftskostnader er nok ikke E39 veien å gå nei, koster penger å holde de i gang om en ikke skrur selv.. Bilen skal jo selges, men den er kanskje ikke verdt noe for andre enn meg. Jeg har det så fint bak rattet at jeg glemmer de kosmetiske krigsskadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har aldri hatt faceliftlykter. Mht driftskostnader er nok ikke E39 veien å gå nei, koster penger å holde de i gang om en ikke skrur selv.. Bilen skal jo selges, men den er kanskje ikke verdt noe for andre enn meg. Jeg har det så fint bak rattet at jeg glemmer de kosmetiske krigsskadene.

Hmm..nå ser jeg det. Da er det kanskje en annen sin bmw du har tatt bilder av på det ene albumet ditt på photobucket? Der står det en nydelig svart e39 med nürburgring klistremerke bak.

 

Det har jeg ingen problemer med å forstå! Har kjørt e39 (med automat ): ) og hver gang har jeg hatt lyst til å tilbakelegge noen mil..og det på tross av at jeg virkelig ikke liker automatkasser. Kjørte en e60 520d 2009 modell om dagen og selv om det ikke er den mest sportslige modellen, er den mer sportslig enn de aller fleste biler jeg har kjørt. Eieren ba meg ta "kick down" og jeg akselererte alt det bilen orket gjennom tre gir. Jeg må ha vært over 120. Kanskje 130-140, men det føltes så ufattelig kjedelig. Bilen gjorde alt og jeg følte meg nærmest som en passasjer. 

 

Bilen er nok verdt noe for andre, men ikke i nærheten av så mye som den er verdt for deg - som tross alt har levd med den og leget den hver gang den har blitt skadet  :) . Du får gjøre den ryddig igjen og legge ut nye bilder. Har sett e39-er med enda flere tilbakelagte kilometre bli solgt relativt fort på finn. Den hadde vel gått omtrent 100.000 kilometer mer enn din.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, gamlebilen min det, den ligger faktisk tilsalgs på Finn nå, 48.000kr sist jeg sjekka. Var jo meningen at jeg skulle dille med denne i noen år, men den må altså bort.. Det irriterer meg å selge en så tilsynelatende værbitt bil, spesielt når den er så god teknisk. Er ikke lett å overbevise kjøpere om at bilen er bra tross utseendet.. Bilen er faktisk påkostet ca 25k i deler siden Januar i år, har kvitto på det meste trooor jeg..

 

Jeg får se hva jeg gjør, kan ihvertfall gi'n en shine og oppdatere med nye bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den e39-en var veldig fin..

 

Hjelper ikke at mange gamle bmw-er bærer preg av hard kjøring. Nye bilder tror jeg vil gjøre en stor forskjell. 

Men du må ikke snakke så varmt om den...det skal ikke så mye til før jeg får lyst til å hente fram hver eneste krone jeg har og se om det blir nok.. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under panser, typisk sted E39 ruster:

 

DSC_0486_zpszbqr7pnz.jpg

 

DSC_0485_zpsqo7tearf.jpg

 

Overflaterust nedenfor nyrer, der panser møter fanger..Og pollen..

 

DSC_0484_zpsb3qgloxt.jpg

 

Skittent motorrom, perfekt mulighet for å spotte lekkasjer ;-)

 

DSC_0483_zpsjpxldgbx.jpg

 

Bulk og slitt lakk på viskerarmer.. Nye viskere, type Aero.

 

DSC_0481_zpswctlvns9.jpg

 

Oversiktsbilder, jeg er ikke ansvarlig for gummien på asfalten ;-)

 

DSC_0480_zpsdkn5wsq6.jpg

 

DSC_0479_zpszievrlrj.jpg

 

DSC_0478_zps5qx7x7bs.jpg

 

Interiør, alt er veldig fint og helt bortsett fra sitteputa på førerstolen

 

DSC_0477_zpszzaclw3m.jpg

 

Fordør passasjerside, looking good

 

DSC_0476_zpsuv8u0n0p.jpg

 

DSC_0474_zpsjgirk81w.jpg

 

Bakdør passasjerside, trenger litt flikking men slettes ikke ille

 

DSC_0472_zps3gypdf4y.jpg

 

DSC_0470_zpsxyrgkt0h.jpg

 

Liten rustrose v/tanklokk, ellers bra

 

DSC_0469_zpsdtw1fwqg.jpg

 

Mangler drenering bak tanklokk fra fabrikk, pleier ofte å ruste ganske bra, men denne ser ok ut

 

DSC_0468_zpsadcy2ksj.jpg

 

Hvorfor selger jeg denne bilen igjen? Sukk.. 

 

DSC_0467_zpspqhvusbz.jpg

 

Rust bakluke, lar seg lett fikse. Veldig overfladisk

 

DSC_0466_zpszogfmapk.jpg

 

Noe rust, men jeg har sett laaaaaaangt værre

 

DSC_0463_zpsffmplaoy.jpg

 

Merke bakfanger, nabobilens reservehjulsbeskytter blåste av og traff den i vår

 

DSC_0462_zps70asijuj.jpg

 

Lekre saker

 

DSC_0461_zpsuejvx8hf.jpg

 

Oversiktsbilde

 

DSC_0460_zpsxw7icpkl.jpg

 

Bilen har ikke slagside, jeg har

 

DSC_0459_zps48p0aetm.jpg

 

Kan fint brukes til å frakte olje solgt til en hyggelig forumbruker

 

DSC_0457_zpsqjwvhbky.jpg

 

Seter

 

DSC_0456_zps64ja68fm.jpg

 

Slitt sittepute

 

DSC_0455_zpsz0dhhaxy.jpg

 

Bakdør førerside

 

DSC_0454_zps66ldacl3.jpg

 

Overflaterust forkant kanal, burde hatt skvettlapper. Veldig vanlig E39-rust, ikke hardt angrepet.

 

DSC_0453_zpsfnzxwyzt.jpg

 

Førerdør, hardest angrepet, men reddbar

 

DSC_0452_zps7cavr77f.jpg

 

Kommer til å savne denne bilen veldig hvis den blir solgt.. Her fra kosetur i går natt

 

1451494_1450530625215742_464379977224991

 

 

 

Dett var dett, nå tar jeg ikke flere bilder av denne bilen med mindre det er koselige turbilder e.l ;-)

 

En får ikke strøken E39 for 25.000kr, men jeg mener selv at denne er verdt det jeg krever. Selv om den helst må bort beholder jeg den heller enn å selge den billigere. Jeg liker denne bilen, den lager alle de rette lydene, går godt, er komfortabel og gir meg premiumfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tusen takk! Er sikker på at du finner bilen for deg innen kort tid :)

Hehe, selv takk. Men jeg har egentlig gitt opp. Delvis fordi jeg har funnet at det er andre ting jeg jeg må prioritere og delvis fordi fordi bil + forsikring + driftskostnader + veiavgift + div. ekstrakostnader blir mer enn hva jeg har råd til. Kanskje kan jeg titte når jeg begynner å tjene mer enn 120 kr/t  :lol:.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du skal klare og holde en bil med den lønninga. Vet om mange som er lærlinger som får rundt 60kr/t og de har bil. Så i såfall handler det om prioriteringer.

Det kommer vel helt an på min livssituasjon og mine utgifter  :tongue:

 

De som er lærlinger er nok langt dyktigere enn meg når det kommer til bilhold og å fikse ting. Men som både du og jeg jeg sier så har jeg andre ting jeg prioriterer :) . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...