Tirilns Skrevet Juli 16, 2014 Share Skrevet Juli 16, 2014 Hei! For noen måneder siden kjøpte jeg en BMW 3-Serie, men det viste seg fort at den ikke var i tipp topp stand. Jeg har dessverre ikke hatt tid eller penger til å sende den på verksted enda, men nå må jeg virkelig finne ut hva feilen er. Før jeg sender bilen til verksted vil jeg gjerne høre hva dere bilkyndige mennesker tror det kan være Enkelte ganger klakker bilen min veldig mye, den lager altså klakkelyd som klakk-klakk-klakk. Den gjør det i perioder, men plutselig har den gode dager der klakkingen er helt borte. Klakkingen oppstår når jeg skal kjøre frem i første gir/rygge. Når jeg tar ut clutchen og gasser, så klakker den høyt og på det verste står den bare stille og rister noe voldsomt. Det gir seg så fort jeg tar inn clutchen igjen, så da må jeg bare prøve å få igang bilen på nytt. Den kveler seg ikke, den klakker bare høyt og rister. Jeg gir ikke for lite gass, så dette kan det ikke være. Vi har hatt den på bukk og fyllt på både girkasseolje og servostyringsolje da det nesten var tomt på bilen, men det hjalp ikke noe særlig. Det ser ikke ut som at noe er løst under bilen, slik jeg trodde i første omgang (kan høres ut som at hele understellet er på vei til å falle av). Ellers er bilen i fin stand. Klakkingen/ristingen bekymrer meg veldig mye, så jeg håper dere kan ha en anelse om hva det kan være og eventuelt pris på å fikse det på et verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Juli 16, 2014 Share Skrevet Juli 16, 2014 Dette høres ut for meg som løse eller skakke håndbrekk sko . De kan oppføre seg sånn , og plutselig lage klakkelyd eller skrapelyd. Og gjerne plutselig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tirilns Skrevet Juli 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2014 Hei og takk for svar! Hmm, hvorfor skal håndbrekket lage lyd når jeg ikke bruker den? En bekjent av meg synes beskrivelsen hørtes ut som en gåen girkasse... Kan dette stemme? Og hvor mange lapper må jeg evt. ut med for å bytte manuell girkasse på et verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tirilns Skrevet Juli 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2014 Hei og takk for svar! Hmm, hvorfor skal håndbrekket lage lyd når jeg ikke bruker den? En bekjent av meg synes beskrivelsen hørtes ut som en gåen girkasse... Kan dette stemme? Og hvor mange lapper må jeg evt. ut med for å bytte manuell girkasse på et verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Juli 17, 2014 Share Skrevet Juli 17, 2014 Inngående aksel på girkassa holder på å ta kvelden, har samme problem med min egen. Angående pris på girkasse ville jeg dratt innom forskjellige verksteder og bedt om skriftlig tilbud på jobben. Om noe skulle gå galt og jobben tar lenger tid vil det ikke koste deg en krone mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Juli 19, 2014 Share Skrevet Juli 19, 2014 Ta deg en tur på verksted og få en mekaniker til å lokalisere feilen. Er bedre enn å bytte ditt og datt i blinde når en ikke har kunnskap til å finne feilen selv. Koster nok ikke mange kronene å finne ut hva som er galt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbmw1 Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 jeg hadde også en klakkelyd .. det viste seg å være rådelagera ... og nå står den i gården med rådebank Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tirilns Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2014 Tusen takk for svar og råd!Dette høres ikke bra ut for min unge og fattige lommebok.. Etter å ha lest litt på nettet kjenner jeg igjen symptomene på både ødelagt girkasse og rådebank, og slik jeg har forstått det er begge to dyrt å fikse.. Det var en god idè å ta den med til verkstedet for å lokalisere feilen, så det skal jeg få gjort fort som fy! Jeg krysser alt jeg har av fingre og tær for at det kun er noe billig småtteri, selv om alt tyder på at det ikke er så "lite og billig" Kjenner at jeg føler meg rundlurt av selgeren, samtidig føler jeg meg jævlig dum som kjøpte nettopp denne bilen! Argh, skulle ønske jeg var bilkyndig og kjøpte en billigere og eldre førstegangsbil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Juli 21, 2014 Share Skrevet Juli 21, 2014 Når jeg tenker meg om kan det kanskje være et motor/girkassefeste som har tatt kvelden. Det gir ofte en klakkelyd ved igangsetting, og lager vibrasjoner når en bil står på tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Juli 21, 2014 Share Skrevet Juli 21, 2014 Når jeg tenker meg om kan det kanskje være et motor/girkassefeste som har tatt kvelden. Det gir ofte en klakkelyd ved igangsetting, og lager vibrasjoner når en bil står på tomgang Jeg henger meg på denne.. Motorfester/girkassefeste er det første jeg ville sjekket M|Fjeld reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tirilns Skrevet Juli 21, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2014 Når jeg tenker meg om kan det kanskje være et motor/girkassefeste som har tatt kvelden. Det gir ofte en klakkelyd ved igangsetting, og lager vibrasjoner når en bil står på tomgang Jeg henger meg på denne.. Motorfester/girkassefeste er det første jeg ville sjekket Ok, nå ble jeg litt roligere! Jeg skal høre om lokalisering av feil på onsdag, så jeg skriver hvordan det går her. Da jeg skulle peile olje i stad la jeg merke til at motorolja er ganske mørk, spesielt i forhold til olja på kjærestens bil. I følge serviceheftet er det 10.000 km siden forrige oljeskift, så jeg bør vel kanskje ta et nytt oljeskift nå? En ansatt på BilXtra sa at olja kan være gammel når den er svart, så jeg lurer på om dette kan ha noen betydning for bilens klakking og risting? Spesielt hvis det er rådelagra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Juli 22, 2014 Share Skrevet Juli 22, 2014 Da jeg skulle peile olje i stad la jeg merke til at motorolja er ganske mørk, spesielt i forhold til olja på kjærestens bil. I følge serviceheftet er det 10.000 km siden forrige oljeskift, så jeg bør vel kanskje ta et nytt oljeskift nå? En ansatt på BilXtra sa at olja kan være gammel når den er svart, så jeg lurer på om dette kan ha noen betydning for bilens klakking og risting? Spesielt hvis det er rådelagra? Vill årsaks tipping her, men på diesel biler blir Oljen gjerne mørkere enn på bensin biler, så om du har diesel og kjæresten din bensin bil kan det være så enkelt Ellers er det klart at gammal olje ikke er bra. Det er vel hydrauliske ventilløftere på bilen din også, noe som og kan bli påvirket av dårlig olje, eller evt feil type olje? Du kan jo sjekke om det står noe i service hefte hvilken type olje som ble brukt ved forrige olje skift.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbmw1 Skrevet Juli 25, 2014 Share Skrevet Juli 25, 2014 et kjapt spørsmål! mister du oljetrykket når du bremser med clutchen inne i en nedoverbakke? for i såfall kan det være oljepumpa di som har tatt kvelden ... dermed så kan kjede strammeren din bli slakk.. sidden denne går på olje tyrkket, dermed kan kjede bli slakt å lage en klakkelyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå