Andreas123 Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 Hei! Har en ombygd M3 E46, har ikke lys i instrumenene, noen som har vært borti dette før ? Har sjekket sikringer og lys i knapper osv fungerer utmerket. mvh Andreas
Hansaen Skrevet Juli 19, 2014 Skrevet Juli 19, 2014 Du har feil kombinasjon av bil instrument. Lån fra en annen m3 så hender det at alt lyser. Har med årsmodeller å gjøre fra donor og orginalbil så prøv å finne et instr fra samme modell/generasjon som bilen din
SweetBMW Skrevet Juli 19, 2014 Skrevet Juli 19, 2014 Du har feil kombinasjon av bil instrument. Lån fra en annen m3 så hender det at alt lyser. Har med årsmodeller å gjøre fra donor og orginalbil så prøv å finne et instr fra samme modell/generasjon som bilen din Jaha? Alle koblingsskjema for M3 og vanlig sier at lys i instrument skal være pinne 7 på instrumentet..... Hvor får du den infoen fra? Trådstarter: mål spenning på pinne 7 mot jord når du skrur på lysa i bilen, Pinne nr 7 på 26 pin kontakten på instrumentet.. Har du 12V der så er det noe feil med instrumentet ditt. EDIT: Den ledningen på pinne 7 skal være grå og rød
Andreas123 Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Skrevet Juli 20, 2014 Du har feil kombinasjon av bil instrument. Lån fra en annen m3 så hender det at alt lyser. Har med årsmodeller å gjøre fra donor og orginalbil så prøv å finne et instr fra samme modell/generasjon som bilen din Kan jeg prøve å bytte lysmodulen da bare? Er vel de 2 som "snakker" sammen og er enklere å få tak i enn ett intstrument
SweetBMW Skrevet Juli 20, 2014 Skrevet Juli 20, 2014 Lysmodulen har ikke noe med der der å gjøra!.... Mål spenning på pinnen jeg skreiv til deg så ser du om det er instrumentet eller brudd i ledningen..... Så lenge du har lys i de andre knappene og steder så er LCM ok. Alt går på samme pinne fra LCM.--. EDIT: I tilelgg så kan du informere om hvilken bil det er bygd om fra, årsmodell også, så kan vi se på skjema om det er noen andre ledninger som er feil. Men tilførsel til lys er pinne 7 og den er lik på alle jævla instrumenter uansett.
Andreas123 Skrevet Juli 21, 2014 Forfatter Skrevet Juli 21, 2014 Ledningsnett og lysmodul er fra en 2003 USA M3. Her ble selvfølgelig instrumentet stjålet, så har satt i ett 2001? Instrument, er litt usikker på akkurat år på det. Alt virker utenom lyset bak klokkene liksom.
SweetBMW Skrevet Juli 21, 2014 Skrevet Juli 21, 2014 Ja det er derfor jeg sier du må måle på pinnen jeg nevnte over. Skal ikke være forskjell på de åra du oppga der
albin Skrevet Juli 21, 2014 Skrevet Juli 21, 2014 Du har feil kombinasjon av bil instrument. Lån fra en annen m3 så hender det at alt lyser. Har med årsmodeller å gjøre fra donor og orginalbil så prøv å finne et instr fra samme modell/generasjon som bilen din Stemmer dette. Har vært borti akkurat samme problem selv.
Andreas123 Skrevet Juli 21, 2014 Forfatter Skrevet Juli 21, 2014 Hvilke år er det jeg skal ha tak i da? Ledningsnett, hjerne , eller motor?
SweetBMW Skrevet Juli 21, 2014 Skrevet Juli 21, 2014 Stemmer dette. Har vært borti akkurat samme problem selv. Forklar meg da hvorfor alle koblingsskjema for lys i instrument er like på ALLE årsmodeller i WDSen?..... Andreas: Du gidder ikke måle på pinnen? Jeg har bygd mange av disse bilene, innen for ALLE årsmodellene, og det har ALDRI skjedd at lyset ikke har fungert. Se vedlagte bilder fra WDS:
SweetBMW Skrevet Juli 21, 2014 Skrevet Juli 21, 2014 Ledningsnett og lysmodul er fra en 2003 USA M3. Her ble selvfølgelig instrumentet stjålet, så har satt i ett 2001? Instrument, er litt usikker på akkurat år på det. Alt virker utenom lyset bak klokkene liksom. Også lurer jeg på hvilken årsmodell den opprinnelige bilen var.
Andreas123 Skrevet Juli 21, 2014 Forfatter Skrevet Juli 21, 2014 Jeg skal måle når jeg kommer hjem på onsdag. Den startet livet sitt som en 323 1999 mod. Men alt er byttet, minimalt 1999 igjen, i vertfall elektronisk..
SweetBMW Skrevet Juli 21, 2014 Skrevet Juli 21, 2014 Veldig bra, hjelper at du sier det så jeg ikke sitter her å føler jeg prøver hjelpe noen som ikke gidder høre Jeg har bladd gjennom alle instrumentene, og det skal være likt på alle sammen, har du 12V på pinne 7 så er det noe feil med instrumentet ditt.
Andreas123 Skrevet Juli 21, 2014 Forfatter Skrevet Juli 21, 2014 Hehe:-) så da er det samme hvilket instrument jeg eventuelt handler? Km blir må vel programmeres?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå