Andreas123 Skrevet Juli 27, 2014 Forfatter Skrevet Juli 27, 2014 Jepp, målte på riktig plugg men ingen 12v på pinne 7. Okay, skal se om jeg får åpnet den får å se!
Andreas123 Skrevet Juli 27, 2014 Forfatter Skrevet Juli 27, 2014 Kan det ha noe å si at ledningnettet er fra USA og resten fra england?
SweetBMW Skrevet Juli 27, 2014 Skrevet Juli 27, 2014 Nei i utgangspunktet ikke. De er bare speilvendte i passform
SweetBMW Skrevet August 11, 2014 Skrevet August 11, 2014 Han venter på nytt instrument som jeg skjønte her på PM. og noe andre greier. ingen spenning på pinnen.
-Roger- Skrevet August 11, 2014 Skrevet August 11, 2014 Ok, oppdater gjerne her om dere finner ut av det.. Sliter med samme problem. Og en annen ting jeg fant ut i dag, er at jeg kan ikke kjøre den der "Cluster Test/Reset". Regner med det skyldes at at det må være noe galt med den pinnen man skal holde inne og ikke har noe med lys problemet å gjøre. Tenkte uansett og nevne det om du skulle ha samme problem.
Andreas123 Skrevet August 11, 2014 Forfatter Skrevet August 11, 2014 Har ikke fått fatt i ett nytt instrument, det var til en manuell bil så ble ikke noe handel. Hvordan tar jeg cluster test? Roger, har du målt på pinne nr 7 da? SweetBmw, fant du noe koblingskjema om hvor ledning nr 7 kommer fra?
-Roger- Skrevet August 12, 2014 Skrevet August 12, 2014 Nei, hadde ute instrumentet i går men har ikke måleapparat. Jeg kan sikkert prøve å få målt senere i dag hos en venn. Dersom det er slik at noen årsmodeller har lys inn på en krets og andre årsmodeller har lys på en annen krets så er det jo en ørliten sjanse for at vi kunne byttet instrument og at det da hadde fungert for begge Eller er jeg helt på jordet?
-Roger- Skrevet August 12, 2014 Skrevet August 12, 2014 Fant en side om en som ser ut til å ha samme problem. Jeg skjønner lite.. Men kanskje noen av dere henger med og drar nytte av denne? http://www.justanswer.com/bmw/1v706-light-instrument-cluster-gone-e46-1999-4dors.html
Andreas123 Skrevet August 12, 2014 Forfatter Skrevet August 12, 2014 Skjønte ikke heller mye. Roger, vet du hvilken modell ditt er ifra? Jeg er usikker på mitt..
-Roger- Skrevet August 12, 2014 Skrevet August 12, 2014 Skjønte ikke heller mye. Roger, vet du hvilken modell ditt er ifra? Jeg er usikker på mitt.. Ja jeg har 03 modell M3 med motor og instrument fra 02 M3...
SweetBMW Skrevet August 12, 2014 Skrevet August 12, 2014 Nei alle instrument har lys på samme pinne. Det som er greia er at den kommer fra et skjøtepunkt. De folkene på linken over her har gjort akkurat det samme som jeg har bedt deg om, måle på pinne 7 og mot karosseri. Der skal du da ha 12V. Hvis ikke har vi et problem. Den skal komme fra et knutepunkt X908 under rattstammen. Kan være vanskelig å finne.
-Roger- Skrevet August 12, 2014 Skrevet August 12, 2014 Nei alle instrument har lys på samme pinne. Det som er greia er at den kommer fra et skjøtepunkt. De folkene på linken over her har gjort akkurat det samme som jeg har bedt deg om, måle på pinne 7 og mot karosseri. Der skal du da ha 12V. Hvis ikke har vi et problem. Den skal komme fra et knutepunkt X908 under rattstammen. Kan være vanskelig å finne. Ok! Så da er det ikke noe i det som ble nevnt tidligere her i tråden at det er forskjellig fra modell til modell og at man derfor lett kan miste bakgrunnslyset ved ombygging/bytte av instrument? Dette er altså like "vanlig" om det har vært byttet instrument eller ei... Jeg skal måle så snart jeg får sjansen, men fikk ikke tid i kveld heller da kjerringen skulle noe, og da MÅ mannen sine planer vike...
SweetBMW Skrevet August 12, 2014 Skrevet August 12, 2014 Ok! Så da er det ikke noe i det som ble nevnt tidligere her i tråden at det er forskjellig fra modell til modell og at man derfor lett kan miste bakgrunnslyset ved ombygging/bytte av instrument? Dette er altså like "vanlig" om det har vært byttet instrument eller ei... Jeg skal måle så snart jeg får sjansen, men fikk ikke tid i kveld heller da kjerringen skulle noe, og da MÅ mannen sine planer vike... Føler med deg. Hehe, ja nei altså det kan jo være noe i det, men jeg har som sagt bygd noen av disse bilene nå og har ALDRI hatt dette problemet. Har du ikke 12V der så har du brudd et eller annet sted eller mangler en ledning. Men når du tar UT kontakten, så skal du måle 12V mellom pinne 7 og karosseri. (minus)
-Roger- Skrevet August 12, 2014 Skrevet August 12, 2014 Skal sjekke det så fort som mulig Er det forresten noen som kan si meg om det skal komme et "klikk" når man trykker inn resetknapp/tripteller? Hos meg er det akkurat som jeg bare trykker den innn og at den stopper i en vegg. Føles ikke som den klikker en bryter hvis noen skjønner hva jeg mener. triptelleren nullstiller seg ikke heller så jeg regner ikke med knappen har noen som helst funksjon for øyeblikket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå