Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja den skal komme et lite klikk så du kjenner at den trykker på noe. Du kan åpne instrumentet forsikrig og se om du får lirket den på plass, men om tappen som holder fjæra har knekt så har du et stort problem :P

Skrevet

Føler med deg. Hehe, ja nei altså det kan jo være noe i det, men jeg har som sagt bygd noen av disse bilene nå og har ALDRI hatt dette problemet. Har du ikke 12V der så har du brudd et eller annet sted eller mangler en ledning. Men når du tar UT kontakten, så skal du måle 12V mellom pinne 7 og karosseri. (minus)

Det vil si at jeg kan klippe den, koble den bare rett på tenningen via en strømstjeler?

Skrevet

Hvordan ta cluster test?

Hold inne resetknapp (den til venstre) mens tenning er i posisjon 0.

Vri om tenning til posisjon og hold fremdeles inn resetknapp i ca 5 sekund til det skal stå noe som test, service e,l da kan du bla deg frem til det valget du vil visstnok.

Har gjort det for mange år siden, husker ikke helt men det er bare og google det. finner instruks overalt :)

Skrevet

Dette var rart!

Nr 7 er tom! 1 begynner fra venstre!

u4a7ezuv.jpg

Da må det være slik at alle modeller ikke har lystilførsel på pinne 7, deriblant min egen..

Noen som har mulighet å finne ut hvilken pin jeg skal ha lystilførsel utifrå vinnummer? Sweetbmw kanskje?

7 siste i vin Nr på bilen er jp85919

Skrevet

VELDIG intressant! Jeg er ikke hjemme, å har ikke fått tid til å måle men dette må jeg sjekke! Jeg fikk 0 måling på pinne 7 så det kan jo stemme at den pinnen er tom.

Skrevet

Men etter å ha gått gjennom den WDS siden som SweeBMW viste bilde av, så ser det ut  som alle årsmodeller skal ha det samme på pin 7 :/

Synes det virker rart :-k

Min bil er produsert 28.01.2003 (europa modell) og ledningsnettet ditt kom vel også fra en 03 modell? Da vil jeg tro det er stor sannsynlighet for at du ikke har noe i pin 7 du heller.

Ta av dekslet på kontakten slik jeg har gjort så du faktisk ser.

Kan jo være flere ting også som har byttet plass i den kontakten, og at det er derfor ikke triptelleren eller serviceindikatoren ikke går an og nullstille på min...  

Skrevet

Min skal også være en 03 mod. Har ikke prøvd triptelleren faktisk. Men ser jo ut til å funke?

Men ledningsnettet mitt er originalt og bare flyttet over, så det er jo NØDT til å være forskjell på hvilken pinne instrumentene tar strøm til lyset fra?

Skrevet

Jøss.  Har bygd om og hatt noen M3er jeg også, men aldri vært borti der der. Har hatt flest 03 moddeler også, og bygd dem mye opp på 99-2002 mod 318-323. 

Sweet her har du noe å finne ut ;) 

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men bare for å ha det helt klart.. Når du bygger om så er alltid den kontakten fra m3'en sant? Det totale ledningsnettet fra hele bilen (03 modellen) går over?

Skrevet

Om jeg har av tenningen i pos 0 og tar på parklys, da skal instrumentet lyse sant?

Så hvis jeg måler hver pin med lysene av og slår på park. Om det er bare en av pinnene som da gir 12v, da er det vel bare og bytte den over til pin7 så bør det være greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...