RobertGråwe Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Fin tralle!Har skikkelig lyst på e38 selv, men måtte ha e39 touring grunnet hobby. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2014 Ikke om du monterer en tynn 2DIN, som f.eks Parrot Asteroid Smart Det eneste du mister da er CD, noe svært få bruker lenger. Sjekk tråden min for bilder Så ikke dummen ut den nei Jeg tror jeg ønsker noe av det samme skjerm-messig, men har også lyst på spotify og alle mulighetene du kan få med en samsung galaxy. Slipper man å spille med telefonen i det hele tatt. Men det er jo selvfølgelig utfordringer med det også. Fin tralle! Har skikkelig lyst på e38 selv, men måtte ha e39 touring grunnet hobby. Hehe, synes E38 er ett pent karosseri ja Min andre dette. Håper på at min neste bil blir en F02 eller liknende i fremtiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juli 27, 2014 Share Skrevet Juli 27, 2014 Parroten har Android som operativsystem, og dermed Spotify, TuneIn osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet Juli 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2014 åh? Det høres jo perfekt ut må sjekkes ut nærmere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roarholt Skrevet August 7, 2014 Share Skrevet August 7, 2014 Hei! først av alt gratulerer med en fantastisk bil Denne modellen - 740i - er helt klart å foretrekke blandt E38 serien, spør du meg. Jeg har vært eier av denne tidligere og jeg må si at jeg aldri har angret på å ha solgt en bil så mye som jeg angra på at jeg solgte denne. Den gav meg mye glede, det kan jeg si. legger ved link til albumet av bilen slik den var når jeg eide den lykke til! og ikke nøl med å ta kontakt om det skulle være noe! hilsen Roar - http://bimmers.no/gallery/album/101-bmw-740/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet August 17, 2014 Forfatter Share Skrevet August 17, 2014 Hei! først av alt gratulerer med en fantastisk bil Denne modellen - 740i - er helt klart å foretrekke blandt E38 serien, spør du meg. Jeg har vært eier av denne tidligere og jeg må si at jeg aldri har angret på å ha solgt en bil så mye som jeg angra på at jeg solgte denne. Den gav meg mye glede, det kan jeg si. legger ved link til albumet av bilen slik den var når jeg eide den lykke til! og ikke nøl med å ta kontakt om det skulle være noe! hilsen Roar - http://bimmers.no/gallery/album/101-bmw-740/ Fett Ser du hadde BBS-felgene jeg hadde på min forrige E38 også Synd forrige eier valgte å selge disse. Tror det er Style 166 han har kjøpt til bilen. Noe som forsåvidt er pent, men litt lite med 18" føler jeg Jeg har drevet å sett litt på hvilke felger jeg har lyst på til neste år (forhåpentligvis), og har definitivt lyst på 20" igjen. 21" tror jeg blir litt mye? og 19" er kanskje ok, men må vel overbevises litt for å havne der. Googla litt på Style 128, og lurer på om ikke disse kommer i 20"? Noen som vet? Har forøvrig fått montert spiller, forsterker og alle høytalerne i dørene nå. Måtte litt triksing til for å få montert mellomtonene i dørene ordentlig, samt diskant i bakdørene da de nye var mye større enn de originale. Sliter desverre litt med dynamolyd enda, selv om jeg har fått dratt jording mellom spiller og forsterker. I forrige uke fikk jeg også handlet meg element og forsterker til subben, så må få bygget en kasse til denne. Satser på å gå i fotsporene til K-E her. http://bimmers.no/topic/786999-hjelp-til-anlegg-i-e39/?p=2926971 Element: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=149&katid=28&id= Forsterker: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4093&katid=37&id= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet September 14, 2014 Forfatter Share Skrevet September 14, 2014 Siden sist er subkassen laget og montert. Ble veldig bra lyd i bilen. Veldig korrekt lyd for å si det slik Desverre begynte automatkassen å skape seg til rett før jeg dro på jobb nå. Når jeg kjører i ca 80km/t og ligger i 4 eller 5 gear (D) og gir full gass med kickdown, så skal den gire ned to eller tre gir. Da smeller det noe jævlig to ganger på rappen før den er i rett gir. Virker som om motoren begynner å dra mens kassa er på vei ut av ett gir, slipper og drar på neste gir. Dette klarer jeg å gjenskape gang på gang. Hadde også en hendelse hvor jeg hadde ca 50% gasspådrag og relativt høyt turtall når den skulle gire opp, hvor det virka som den clutcha og rusa motoren før den fikk til å komme inn i giret sitt. Etter denne gikk den i nødmodus. Fant ikke så mye ut av diagnosen da vi hadde litt dårlig tid, men det lå inn en feilkode som nevnte noe om at kassa hadde brukt for lang tid ved ett girskifte. Sletta alle feilkoder og resatte kassen for å se hva som kommer frem ved neste avlesing. Vi får se hva som skjer videre da, om det blir girkassebytte eller hva som skjer. Føler lite for å sende den inn til overhaling for 30k. Har søkt kjapt på nettet og de fleste jeg finner er jo 6-10 timers kjøring unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Prøv en flush og oljebytte først du Også må vi få flere bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet September 14, 2014 Forfatter Share Skrevet September 14, 2014 Prøv en flush og oljebytte først du Også må vi få flere bilder Bilder skal dere få når jeg kommer hjem fra jobb Har blitt fortalt av flushingen er mest trolig bortkastede penger i dette tilfellet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet September 20, 2014 Forfatter Share Skrevet September 20, 2014 Jepp, har søkt endel etter en brukt kasse til bilen nå. Ser ikke ut til å finne noen som har gått like mye eller mindre enn bilen som har samme delenr, tydeligvis endel forskjellige versjoner av 5hp-24. Jeg har vært litt i dialog med ett firma i bergen om overhaling og forsterkning av kassen, og slik ting ser ut nå blir nok dette gjort. Desverre ikke uten en heftig prislapp, småpene 35000,- for overhaling og forsterkning + 12500,- for demontering og montering i bil inkl. olje.Etter forsterkning skulle visst girkassen tåle 450hk, om man noensinne skulle komme til å koste på seg kompressor Er åpen for forslag til alternative plasser å gjøre dette på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet September 20, 2014 Share Skrevet September 20, 2014 Flott bil Style 128 er fett på e38, vil ha det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet September 20, 2014 Forfatter Share Skrevet September 20, 2014 Jepp, men ser ut til at jeg heller mer mot style 311 nå for tiden Fikk pris på disse, og det er ikke billig med originale bmw-felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet September 23, 2014 Share Skrevet September 23, 2014 Style 128 kom bare i 19" og 21" Passer meget godt i 21" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå