Alpejohn Skrevet Juli 21, 2014 Skrevet Juli 21, 2014 Vis det er like enkelt som på E39 (vil nesten tro det), så er det så latterlig enkelt at du trenger ingen DIY.Tror jeg kan vedde penger på at jeg skulle klart og bytta den i blinde om bilen var ferdig jekka opp.. Sån grovt vil jeg tro det er ca:Jekk opp bilen, ta av hjulet, ta ut gulvet bak, sånn du kommer til toppen av belgen der luft slangen går inn på, sitter nok en skrue under belgen, skru ut denne, koble fra batteriet (lufta er vel allerede ute av belgen så det slipper du vel og tenke på), koble fra luftslangen opp på belgen (om det er likt som på E39 kan det være en nøtt og opne denne koblingen, jeg brukte en nebb tang, det gjorde ting litt lettere.) Sitter sikkert med 2 klips inn i bilen, ta av disse, plukk ut hele puta, sett inn ny pute og gjenta baklengs. Ser på videoen at X5 har mye likt som på E39.
ceikko Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Skrevet Juli 26, 2014 Sliter m å få løsnet luft belgen oppe. Ser ut til at den skal vris 1 cm. Men sitter bom fast. Forslag. ....?
Alpejohn Skrevet Juli 26, 2014 Skrevet Juli 26, 2014 Er vel bare 2 klips og slangen som skal av på toppen? Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
ceikko Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Skrevet Juli 26, 2014 Da er jeg ferdig. .. Etter å ha demontert halve bilen innvendig, så viser det seg at det ikke er nødvendig i det hele tatt. Man lærer.... Ta av hjulet. Stakk en kniv i belgen for å slippe ut trykket. Vri rundt en cm ta ut belgen forsiktig. løsne luft slangen og bytt belg. Sett på og start... jaja da er det bare å begynne montering i bagasjerommet. . Rolf-Åge Mortensen Engstad reagerte på dette 1
Alpejohn Skrevet Juli 26, 2014 Skrevet Juli 26, 2014 Ja da vet du hvordan det gjøres neste gang. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Rolf-Åge Mortensen Engstad Skrevet Februar 2, 2015 Skrevet Februar 2, 2015 Da er jeg ferdig. .. Etter å ha demontert halve bilen innvendig, så viser det seg at det ikke er nødvendig i det hele tatt. Man lærer.... Ta av hjulet. Stakk en kniv i belgen for å slippe ut trykket. Vri rundt en cm ta ut belgen forsiktig. løsne luft slangen og bytt belg. Sett på og start... jaja da er det bare å begynne montering i bagasjerommet. . Så du slipper å demontere hele bagasjerommet for å bytte belgen? Har akkurat bytta kompressoren som røk pga en lekkasje, klarte ikke finne noen på slangene. Så er vel belgen som må byttes. Slik jeg forstår det så slipper man å gjøre noen ting i bagasjerommet for å få bytta den? mvh. Roolfi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå