xerc Skrevet Juli 23, 2014 Share Skrevet Juli 23, 2014 Hei Jeg driver og skal installere noe annet enn den originale navigasjonsspiller i 7'ern min. Jeg lurer på om noen vet noe som helst om hva som er hva av kabling i kontaktene? Jeg ser ikke ut til å finne noe om disse på e38.org Det er snakk om disse: Den hvite og den blå. Vet ikke om bildet er helt 100% i forhold til min, men det er iallefall med 4:3 skjerm. MK1? Kan legge ut nøyaktig bilde av min i morgen om nødvendig. Det jeg trenger å vite er vel om tenning, positiv og negativ strøm. Bonus hadde jo selvfølgelig ha vært noe om disse: Fullstendig informasjon mottaes også med stor takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 24, 2014 Share Skrevet Juli 24, 2014 Den blå og hvite er vel en dal av det orginale navi/radio oppsettet. Vet ikke om noe av det kan brukes på uorginalt oppsett. Mulig du må legge opp nye kabler til det meste. AV ut og inn bak er for og få bilde fra naviskjermen på ekstern skjerm eller for eksempel bilde fra ekstern kilde inn på skjermen i bilen. AV = audio/visual Denne TV/DVD spilleren står bak i min bil. Jeg mener jeg kan koble den på AV ut og få bilde fra bilens skjerm på denne uorginale skjermen. Og spiller jeg en DVD film med denne spilleren, så kan jeg få bilde på skjerm i bilen med AV inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet Juli 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2014 Takk for svar, ja det er den hvite og den blå spm var til det originale. Det er jo litt drit, for jeg finner ikke noe rattstyringsadapter til disse kontaktene heller. Hele det greiene med AV inn/ut tror jeg at jeg fjerner. Så ett bilde av en kar som hadde aux inn og usb bak der, noe som fenger litt mer:) Skal se om jeg finner meg noe slikt. Har dratt opp ny strøm til spilleren nå, men mangler fremdeles tenningsstrøm og 'illumination' (lysstyrke?) Noen som vet hvor jeg kan hente det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 25, 2014 Share Skrevet Juli 25, 2014 Jeg har montert audiovox (dice) mediabridge i min bil. Fjerner CD-veksler og kobler på en ny boks. Så la jeg ledninger frem til dashen og har boksen der. I boksen fremme er det Bluetooth. AUX og USB. Bare å spille musikk fra mobilen. Også handsfree på dette systemet. Ringer mobilen min (iphone 5S) så kommer nr opp på navi skjermen. Og en damestemme sier nr. Kann også svare og avslutte samtaler med knappene på rattet. Og bytte sangene som er på mobilen via knappene på radioen eller rattet. Mer info og bilder i min E38 http://bimmers.no/topic/758744-e38-740-alpina/?p=2807116 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 25, 2014 Share Skrevet Juli 25, 2014 Skal du montere en uoriginal spiller må du legge kabler frem laget for dette. De kablene du har foran er kun strøm, bilde og styring til skjermen, og har ingen funksjonalitet når det kommer til ting som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2014 Den mediabridgen vil vel ikke fungere opp mot en uoriginal spiller?:/ Jeg har funnet flere rattadaptere, men alle mot en bavariakontakt som jeg ikke har? Jeg har lagt 12v strøm, jording og remote opp til spilleren fremme så langt. Mangler å få en ordentlig tenningsstrøm å gå etter, og kobla til mot rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå