Gå til innhold

spidometer stuttet å funke? e46

Traktortom2
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Spidometeret og drivstoff måler i instrumentet ved rattet har drevet å kødde en del siden i vinter. Den kommer og går.

Jeg har en e46 touting (automat) og koblet ut multikontakta på girkassa og spryet den med kontaktspry...

Det eerjo den eneste føleren/kontakta som er under bilen som har med dette å gjøre???

Den har nå kuttet helt ut!

Hva kan være galt da?

Bytte instrumente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... det var jeg ikke klar over :)

Ja jeg driver å bytter abs følere nå. Hadde ett lite uhell med innmaten i håndbrekket. Alt løsnet og det skilte seg så fast att det skal hull i bremseshold og kappa abs føler hehe....

Jeg bor i horten foresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... men diagnosa sier høyere foran og venstre bak... og byttet de og hadde fortsatt gul lampe?

Har ikke fått tatt ddiagnose etter dette, men siden spidometer kommer og går så kan det hende att høyre bak begynner å bli dårlig, men har funger når diagnose er tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det sporadisk feil er det ikke alltid diagnose viser det. Kommer an på hva du bruker. INPA og slikt viser sporadiske feil. Men venstre bak spiller også inn. Hvis du har byttet de og fortsatt feil, har du prøvd å kjøre lit for å se om de går vekk? Og du sletta feilkodene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hvertfall bare tull. Alle E46 ble levert med ABS, ingen føler i diffen, kun fire abs følere. En på hvert hjul. E46 M3 har vel en temp føler i diffen mener jeg men ingen som har med hastighet å gjøre.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=33_0840&hg=33&fg=30

Se linken over, det er fra bakstilling på E46, 320D, 2000.

Der ser du at det er to abs følere bak. En på hver side. Del nr 21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...