Traktortom2 Skrevet Juli 24, 2014 Share Skrevet Juli 24, 2014 Hei. Spidometeret og drivstoff måler i instrumentet ved rattet har drevet å kødde en del siden i vinter. Den kommer og går. Jeg har en e46 touting (automat) og koblet ut multikontakta på girkassa og spryet den med kontaktspry... Det eerjo den eneste føleren/kontakta som er under bilen som har med dette å gjøre??? Den har nå kuttet helt ut! Hva kan være galt da? Bytte instrumente? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 25, 2014 Share Skrevet Juli 25, 2014 Speedometer henter info fra abs følere. Hvis høyre bak er gåen kødder instrumentet. Forbruksmåleren bruker også av den infoen. Diagnose på bilen er det som må til. Hvor holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Juli 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2014 Aha... det var jeg ikke klar over Ja jeg driver å bytter abs følere nå. Hadde ett lite uhell med innmaten i håndbrekket. Alt løsnet og det skilte seg så fast att det skal hull i bremseshold og kappa abs føler hehe.... Jeg bor i horten foresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 25, 2014 Share Skrevet Juli 25, 2014 Akkurat ja. Tenkte om du trenger diagnose for å finne ut hvem det er. Men det virker som du har kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2014 Jeg har diagnose utstyr selv Men hvem føler er det spidometere tar lesingen fra? Høyre bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2014 Hmm... men diagnosa sier høyere foran og venstre bak... og byttet de og hadde fortsatt gul lampe? Har ikke fått tatt ddiagnose etter dette, men siden spidometer kommer og går så kan det hende att høyre bak begynner å bli dårlig, men har funger når diagnose er tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Hvis det sporadisk feil er det ikke alltid diagnose viser det. Kommer an på hva du bruker. INPA og slikt viser sporadiske feil. Men venstre bak spiller også inn. Hvis du har byttet de og fortsatt feil, har du prøvd å kjøre lit for å se om de går vekk? Og du sletta feilkodene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Juli 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2014 Men alle jeg snakker med og de på verkstedet hjemme sier att e46 har føler i diffen bak og ikke abs siden det ikke er alle som har abs? Jeg har en e46 320D touring 2000 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 27, 2014 Share Skrevet Juli 27, 2014 Det er hvertfall bare tull. Alle E46 ble levert med ABS, ingen føler i diffen, kun fire abs følere. En på hvert hjul. E46 M3 har vel en temp føler i diffen mener jeg men ingen som har med hastighet å gjøre. http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=33_0840&hg=33&fg=30 Se linken over, det er fra bakstilling på E46, 320D, 2000. Der ser du at det er to abs følere bak. En på hver side. Del nr 21 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Juli 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2014 Ja ok Vet hvor følerene er. Men da kjøper jeg 2 nye følere bak rett og slett så er jeg 100% sikker på att det er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå