Gå til innhold

525D med ladetrykk problem før 2000 omdreinger

bmw520
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå bytta alle vakumslanger, turbo,downpipe blenda swirflaps og EGR, sjekka også vnt styringa. Rengjort innsug og innsugskanaler også  Meeen nei, fortsatt samme problem som tidligere, for ikke ladetrykk før man passerer 2000 omdreininger. dette skjedde mens jeg dro en biltralle noe tidligere i år, da ble den sånn på turen. ble gradevis verre ved belastning. etter d har den vært sånn. Har også tatt diagnose, men kom kun opp shadow koder.  noen som kan ha noen ideer om hva d kan være? Kan en LMM forårsake dette fenomenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du byttet alle vakuumslanger; sjekket du også at tanken var hel og at ventilen fungerte (pressure converter)? Sjekket du hvordan turboen var når du først hadde av slanger og rør?

Kan nok tenkes at LMM kan spille en rolle her også. Får du testet den i DIS?

Jeg opplevde også at jeg ikke fikk ladetrykk før veldig sent (ca. 3000 rpm), men etter å ha skiftet alle vakuumslanger og kontrollert det meste i tillegg til å rense LMM grundig så var den frisk som en fisk igjen. Nå er det delte meninger om å rense LMM, men siden jeg hadde klart å treffe den med silikonspray ble den helt ute av kurs. Alternativet var uansett å bytte, så jeg pelte den fra hverandre og gikk til verks med bremserens og svakt lufttrykk. Oppfører seg bra og måler greit igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den drar akkurat når du trår på gassen, men etter ca 3-400 omdreininger så er som at den kutter helt å lade, for så å lade helt som den skal igjen etter 2000 omdreininger :-P merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sammenligna faktiske verdier men ønskede verdier i Ecu?  Er det et faktisk manglende trykk eller er trykket styrt ned av Ecu pga f.eks manglende matetrykk eller railtrykk på diesel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...