bmw520 Skrevet Juli 25, 2014 Share Skrevet Juli 25, 2014 Har nå bytta alle vakumslanger, turbo,downpipe blenda swirflaps og EGR, sjekka også vnt styringa. Rengjort innsug og innsugskanaler også Meeen nei, fortsatt samme problem som tidligere, for ikke ladetrykk før man passerer 2000 omdreininger. dette skjedde mens jeg dro en biltralle noe tidligere i år, da ble den sånn på turen. ble gradevis verre ved belastning. etter d har den vært sånn. Har også tatt diagnose, men kom kun opp shadow koder. noen som kan ha noen ideer om hva d kan være? Kan en LMM forårsake dette fenomenet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Juli 25, 2014 Share Skrevet Juli 25, 2014 Om du byttet alle vakuumslanger; sjekket du også at tanken var hel og at ventilen fungerte (pressure converter)? Sjekket du hvordan turboen var når du først hadde av slanger og rør? Kan nok tenkes at LMM kan spille en rolle her også. Får du testet den i DIS? Jeg opplevde også at jeg ikke fikk ladetrykk før veldig sent (ca. 3000 rpm), men etter å ha skiftet alle vakuumslanger og kontrollert det meste i tillegg til å rense LMM grundig så var den frisk som en fisk igjen. Nå er det delte meninger om å rense LMM, men siden jeg hadde klart å treffe den med silikonspray ble den helt ute av kurs. Alternativet var uansett å bytte, så jeg pelte den fra hverandre og gikk til verks med bremserens og svakt lufttrykk. Oppfører seg bra og måler greit igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juli 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2014 Jepp. Sjekka pressure converter, prøvde en annen Turboen er bytta. Den er helt i orden. Får prøve en annen LMM og se da. PS får ikke kjørt LMM i DIS pr.d.d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juli 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2014 Prøvd en annen LMM og mapsensor. Nå er d vel kun å gå inn å se på verdier som gjelder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2014 Den drar akkurat når du trår på gassen, men etter ca 3-400 omdreininger så er som at den kutter helt å lade, for så å lade helt som den skal igjen etter 2000 omdreininger merkelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Har du sammenligna faktiske verdier men ønskede verdier i Ecu? Er det et faktisk manglende trykk eller er trykket styrt ned av Ecu pga f.eks manglende matetrykk eller railtrykk på diesel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2014 Er dette som skal bli sjekket nå. Skal ta en live diagnose, forhåpentligvis på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimaunhaug Skrevet Oktober 14, 2020 Share Skrevet Oktober 14, 2020 På 26.7.2014 den 11.51, bmw520 skrev: Er dette som skal bli sjekket nå. Skal ta en live diagnose, forhåpentligvis på mandag. Funnet problem? Sliter med d samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Oktober 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2020 10 timer siden, Kimaunhaug skrev: Funnet problem? Sliter med d samme Du, jeg husker rett og slett ikke hva d var. Begynner og bli lenge siden 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå