Malijandro Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Nå er jeg egentlig ganske lei problemer som jeg ikke finner ut av... Av og til når jeg starter bilen og kjører, så har den DÅRLIG drag, altså jeg kommer meg opp i fart men det tar tid.. virker som jeg kjører på høytgir, og bråker no sykt mye!... Etter en stund, så kommer den tilbake igjen.. og alt fungerer sånn som den skal!.. Noen som har vært borti noe sånt??... PS: ABS, Antispinn og gulvarsellampe lyser..
LydMekk Skrevet August 1, 2014 Skrevet August 1, 2014 Kjør innom et BMW verksted og få lest ut feilkodene. Da får du svar på hva konkret som er defekt. Ellers blir det bare synsing. Tror de fleste tar rundt 1500,- for utlesning.
Malijandro Skrevet August 1, 2014 Forfatter Skrevet August 1, 2014 Har fått lest ut feilkodene, har Feil på Pressure sensor greia for DSC.. Men de mente det ikke skal ha noe med det å gjøre... Ellers har jeg ikke no annet feil som ble registrert...
Hpi Skrevet August 2, 2014 Skrevet August 2, 2014 Alt jeg skriver nå står beskrevet av TRF i dieseltråden så anbefaler å lese den for feilsøking http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/?p=1755301 Du må få lest av live data mens du kjører. Det er ikke alle feil som gir kode så da må du lese av verdier mens du kjører. Hvis bilen er lat og treg med dårlig drag så er det naturlig å begynne å sjekke dieseltrykk og turbotrykk. Diesel matetrykk og railtrykk og turbotrykk. Se om verdiene er der de skal være og om verdiene er rette i forhold til det som bilen ber om. Dårlig LMM kan gi dårlig respons og bilen føles svak på lav hastighet og lavt turtall. Verdiene på denne må også leses ut mens du kjører eller i det minste mens bilen går Når du så eventuelt finner noen avvik der så går det ann å komme videre. Mulige feil kan være dieselpumper, railtrykksensorer, mapsensor, dyser, dieselfilter , vacumslanger med lekkasje, LMM for å nevne noe. Hvorfor bilen bråker og går på høygir aner jeg ingenting om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå