Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Synes min 2002 520iAT er litt i treigeste laget. Dette er jo ingen fartsbil, men 0-100 skal vel gå fortere unna enn 13 sekunder?

Bilen er lettstartet og går rent og pent :) forbruk ved blanda kjøring er 1,2-1,3 L/pr mil.

Ingen tente varsellamper. Kanskje en diagnose er veien å gå? Har en bluetooth obd2 sak, som ikke viste noen feilkoder. Denne er vel sikkert ikke til å stole på da :P

Skrevet

Har en 520ia selv, 2002mod, synes den akser tregt - men gikk noe bedre ved bytte av 2x defekte kamsensorer. Bruker ca 11sek fra 0-100 nå. Forbruket er ca det samme som hos deg, ligger vanligvis på 1,2/1,3 - hender jeg klarer å holde meg på rett under literen på langkjøring.

Vet altså ikke hva det kan være, men jeg har en mistanke om at de fleste av disse bilene generelt er "treige" :/

Skrevet

Hadde du noen andre symptomer på at kamsensorer var dårlige?

Ja, d er nok ikke noen fartsbil :) Ikke til 100 hvertfall! Men den skal vel normalt sett klare å kjøre fra en 09 transit med 110hk :P (chippa)

Sliter også med broderns 98 Ford ranger 2.3 120hk bensin.

Skrevet

Har samme motoren på min og den går heller ikke som den skal. Er vanlig at lmm på disse bilene er defekte, merker ikke annet enn at dem går dårlig. Ta en diagnose så finner du fort utav det :)

Skrevet

Har prøvd å kjøre uten lmm tilkoblet. Merka vel ikke så mye forskjell.. Kanskje en anelse treigere..

Får vel ta en diagnose. Må jeg gjøre dette hos BMW? Kan et annet verksted risikere å ikke finne en feil som evt ligger der?

Skrevet

Trenger ikke dra til BMW verksted. Mange her på forumet som kan at diagnose for deg.

Nei de fleste verksted finner det meste som er dårlig. Men BMW sitt utstyr er ofte mer spesifikt

Skrevet

Hadde du noen andre symptomer på at kamsensorer var dårlige?

Ja, d er nok ikke noen fartsbil :) Ikke til 100 hvertfall! Men den skal vel normalt sett klare å kjøre fra en 09 transit med 110hk :P (chippa)

Sliter også med broderns 98 Ford ranger 2.3 120hk bensin.

Eneste jeg merket til defekte kamsensorer utenom redusert effekt, var at bilen kunne kubbe ved lav fart. Hendte noen ganger mens jeg var i lav fart (vanligvis 40-50) at motoren bare sluknet. Gikk som oftest greit videre med en gang jeg startet igjen. Merket ikke noe mer til problemene etter byttet :) Fikk forresten bekreftet at disse var defekte med obd-scanner.

Skrevet

Jeg har 2001 stasjonsvogn E39 med denne motoren og min bil brukte mye bensin før jeg fant ut at det var små hull på belgen og slangene mellom luftfilter/Lmm og motoren. Kjørte nok lenge med det før hullene ble så store at feilmelding kom. 

Kan være verdt å sjekke ut.

Jeg ligger på ca 10.5 på blanda kjøring bare jeg ikke har kun oppoverbakker så forbruket deres virker litt høyt?

Bilen har gått 153 000 på 225 dekk :)

Skrevet

Jeg har 2001 stasjonsvogn E39 med denne motoren og min bil brukte mye bensin før jeg fant ut at det var små hull på belgen og slangene mellom luftfilter/Lmm og motoren. Kjørte nok lenge med det før hullene ble så store at feilmelding kom. 

Kan være verdt å sjekke ut.

Jeg ligger på ca 10.5 på blanda kjøring bare jeg ikke har kun oppoverbakker så forbruket deres virker litt høyt?

Bilen har gått 153 000 på 225 dekk :)

Det skal sjekkes ut! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...