Gå til innhold

Min Bmw E39 523i org M sport (Bilde update, sommerhjul)

Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Da har jeg endelig etter mange utsettelser satt på sommerhjula. Måtte også vente på å få satt på nye dekk, gikk for Kumho Ecsta Le Sport. Da jeg fikk disse til en rimelig penge.

Det neste som står for tur er en skikkelig polering, med alt som hører til. Må også bestemme meg for om jeg skal gå til investering av coilovers, eller å fortsette med originalpolizei utseende på bilen.

post-63409-1428513958314.jpg

post-63409-1428513977166.jpg

post-63409-14285139938321.jpg

post-63409-14285140169953.jpg

post-63409-14285140425568.jpg

post-63409-14285140585953.jpg

post-63409-14285140693923.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jo takk for det. :) gikk for spacere 15mm. Kjøpte bare noen billige spacere for å teste hos en kunde av oss på jobben, men ble ikke helt fornøyd da disse skaper litt vibrasjoner. Er ikke ille, men nok til at det irriterer meg. Så blir snarest bestilt nye spacere. 15mm foran og 25mm bak, av bedre kvalitet. H&R har jeg hørt mye bra om så blir nok slike. :) Dekka ble Kumho Ecsta Le Sport 225/45-18.

Kjøp deg spacere av god kvalitet så får du bra fitment på hjula også. Er god plass på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble 225 rundt baut, ikke den mest ideelle dimensjonen. Men fikk det såpass billig at jeg slo til, blir muligens å skifte dim bak, men må se det an når jeg får på de nye spacerne. :) er bare å space i vei når du har fått dem ferdig dreid, for min del ble det mer aktuellt med spacere. Vurderer å gå over til E61 og da blir disse hjula vinterfelger på den, også passer de rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda planer er det mye av, men spørs hvor mye av det jeg gidder å gjennomføre. Må få bestemt meg for om jeg skal kjøpe coilovers eller, nye org dempere forran da disse begynner å bli slitne. Synes egentlig at det holder med den høyden bilen har originalt. Blir en litt egen sjarm ved bilen når den er helt original også :) så er vell det i første omgang, sammen med å sote rutene litt. På sikt er det litt lakkarbeid som må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiller jo ikke noe rolle om felgene er 72,5 eller 74,1 er jo bare å bruke sentrerings ringer ^^ når jeg skal bytte hjulagrene mine tenkte jeg og montere hjulager fra e60/e61. da slipper jeg og tenke på å måtte kjøpe spacere eller dreie felgene! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestemte bilen seg for å streike i dag, sikkert fordi den ikke ville være med på vårmønstringa. Kjørte for å vaske bilen, ved avreise hjemmefra startet den som altid. Kom meg frem til selvvasken på Statoil Kolbotn, gikk inn for å kjøpe poletter og når jeg skal kjøre den inn i selvvasken nekter den å starte.

Det er strøm på bilen, men skjer ingenting når man vrir nøkkelen til startposisjon. Har mistanker om problemer med nøkkel, eller defekt EWS modul.

Heldigvis har jeg en bror som jobber som bilberger, og bilen står nå på verkstedet hos kompis, som skal ta diagnose på mandag.

Så nå blir det å kjøre Audi a3 frem til Bmw er fiksa, men men det er nå hvertfall bedre enn bussen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...