Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt bilen så lenge.. og har ikke bil lappen selv enda. men det var lite vann på den da jeg henta den men vet ikke om det er lenge siden han hadde fylt.. men tempraturen var normal når den blei henta holder det om den står litt på tom gang?

Skrevet

Olja ser bra ut den. Men gjør som meg. Uansett når jeg kjøper ny bil så tar jeg service selv. Bytter alt av filtre og oljer så vet jeg at det er 100%

Du kan også prøve en qmi motorrens eksempelvis.

Skrevet

lot bilen stå til den var litt varm i dag. og når jeg bygnner og skru opp loke på radiatoren så kommer det vann. men det har ikke minska noe virker som kansje den er over fylt med vann er nesten vann helt til toppen av lokke

Skrevet

Står det ikke Cold nederst og Hot øverst på radiatoren eller noe? Om du har kjørt motoren varm så stiger vannet i radiatoren, er nok ikke for my vann på radiator. Sjekk nivå på kald motor igjen og se hvor vannet står mot indikator på radiatoren.

Åpne lufteskruen å sett på varme i bilen for å lufte systemet evt om du føler for det. Når det kommer varme i varmeanlegget og det slutter å blåse luft ut av luftenippeln på radiatoren og istedet renner vannet ut i fin strøm, da er den luftet.

Skrevet

så at det blei litt mindre vann når bilen blei kald igjen. men har ikke prøvd og lufte.  men da er det vel ikke topppaknigen når den ikke sluker vann

Skrevet

Fyll opp til "cold" merket på kald motor. 

Har du varme i bilen? ryker det hvit fra eksos?

Tror ikke toppakningen din er gåen, da sku bilen kokt/blitt veldig varm.

Skrevet

Bygger seg opp ganske stort trykk i slanger og radiator etter du har kjørt en god stund.

Hvis du da åpner radiator lokk, kommer vannet stigende opp.

Gjør som bmwmann24 sier, vent til den er kald, fyll så kjølevæske opp til merket "cold" og følg med nivået.

Har du lekkasje, drikker den vann vil jo nivået synke. ikke rop ulv-ulv for tidlig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...