Gå til innhold

Rail trykk problem


sgjuvsland
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk problem med min 520D E61 (N47) på ferieturen i sommer.

Etter oppstigninga til Haukeli kom motorlampa på. Feilmelding: Engine fault, reduced power.

Stoppa bilen og starta igjen, da gikk den eit minutt eller to på tomgang før feilen kjem opp og motoren stopper.

 

Fikk lest ut feilkoder. Har feilkode Low railpressure

Etter å ha gått gjennom diverse lignende tråder på forumet har eg målt trykket på fødesida. ca.4 bar jevnt når eg starter bilen.

Har så sjekka returolje på dysene. Forøvrig "piezo injectors" 7797877-05.

 

Resultat: Dyse 1: 25ml

              Dyse 2: 38ml

              Dyse 3: 52ml

              Dyse 4: 40ml

 

Rimelig stor forskjell. Så kva er lurt å gjere i dette tilfelle?

 

Dyse 3 utmerker seg, men 2 og 4 har også betraktelig større lekkasje enn 1.

 

post-69157-0-50275900-1407072613_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gløymde å skriva at dieselfilter var det første eg prøvde å bytta etter at problemet dukka opp. Det hjalp ikkje.

Luftfilter var vel sist bytta for eit knapt år sidan. Har sjekka om det ser skittent ut, ikkje så gale.

 

Får ikkje meir turtal på den en ca 3k.  Men rekner med at dette skyldes nødmodus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gløymde å skriva at dieselfilter var det første eg prøvde å bytta etter at problemet dukka opp. Det hjalp ikkje.

Luftfilter var vel sist bytta for eit knapt år sidan. Har sjekka om det ser skittent ut, ikkje så gale.

 

Får ikkje meir turtal på den en ca 3k.  Men rekner med at dette skyldes nødmodus?

Diesel er ikke min sterke side, men holder en knapp på slitne dyser.

Hvordan var "dysebilde" når du målte mengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan overhales ja, tror nok det er billigere enn å kjøpe helt nye men vær nå helt sikker på hva som er feilen før du begynner å handle inn nye deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått lest ut feilkoder og sett på faktisk/ønska trykk.

Ser ut som trykket faktisk er for høgt. Det ligg ca 200bar over ønska trykk på tomgang.

 

Når feilmeldinga( engine fault, reduced power) kjem opp får faktisk trykk ned. Då legg det seg på 50-100 bar under ønska trykk.

Bilen stoppar oftast også etter ei lita stund.

 

Nokon som har vore borti dette før?

Trykkregulator i rail? Sensor?

post-69157-0-65053900-1407432628_thumb.j

post-69157-0-45721700-1407432674_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg når jeg ser dette bildet fra Inpa er at Mapsensor er defekt eller frakoblet. Ecu ber om 0.9 bar ladetrykk men den vet ikke hva trykket er. Når du får slike høye tall med ! foran så tror jeg at den ikke leser noenting eller er langt utenfor måleområdet. Slik er det ihvertfall med LMM før en starter bilen. 

 

Jeg ser det du sier om railtrykk også ja men ville ihvertfall begynt med å orden på avlesing av turbotrykket. Ta en feil om gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein misstanke om at turbotrykket skyldes ein software feil i INPA. Siden eg ikkje får opp feilkode på Map. Prøvde å kobla den fra og då kom feilkoden.

Ser også at verdien endrer seg når eg gir gass.

 

Demonterte railen i dag. Hadde ute trykkregulator og gjorde rein.

Når eg satte alt sammen igjen og starta opp så gikk motoren normalt ei stund. Fikk opp fullt turtal også.

Men etter ei lita stund kutta den igjen. No får eg opp feilkode på lavt railtrykk.

Misstenker at problemet ligg i trykkregulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...