Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, var og så på en 320D e46 02 modell i dag. og han som skal selge den sa at den gikk i nødmodus i mellom 3000-4000rpm av og til. spesielt opp bakker. han mente at det var en føler på innsuget som diagnose utstyret viste var feil. ( han skal bytte dette før salg ) lurte også på. pleier disse motorene å riste en del? var ikke noe ulyd bare mye vibrasjon på tomgang. til og med bak på bilen. 

EDIT: 1 glødeplugg var også gåen.

noen tips? og hva er nøye å se over på disse typene?

Skrevet

Nei risting er det lite av i min 320D

Skjekk motorfestene :)

Skal du bytte gløde plugg selv?

Det du må være veldig forsiktig med er å ikke knekke pluggen når du tar den ut så den detter nedi.

Generelt diesel motor før ikke gå formye på tomgang (større slitesje siden den går på så laft turtall)

Skrevet

nei skal ikke bytte selv. han skulle det før salget... men vil vite litt om hva jeg bør se over på disse typene? og litt om det nødmodus greia. han skulle bytte ett eller annet MAP sensor som kom på diagnose utstyret..

Skrevet

Hvis han bytter deler og den blir i orden er det vel greit?  Få ham til å bytte alle vakumslangene når han først har av innsuget, de pleier å morkne og lage mye krøll.

Og, slanger kjøper man aldri på biltema. 

Det er generelt en god del problemer med flat spots på disse motorene og det er ikke alle som finner løsning på det, jeg er en av de. 

Skrevet

Min driver å kødder på tomgang sånn helt usammenhengende. Og mine slanger er morkne og skal byttes. Så bytt slanger om anledninger byr seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...