Cab3serie2009 Skrevet August 10, 2014 Share Skrevet August 10, 2014 Hei, jeg har i sommer prøvekjørt flere 1-serie cabrioleter med tanke på kjøp, både bensin og diesel. Det som overrasket meg var at 118i-bilene virket veldig daukjørt, man måtte gire hyppig for å komme opp i fart. Å komme opp i 100 tok en evighet. Har noen samme erfaring eller er dette unntakstilfellene med denne biltypen? Til sammenligning kjørte jeg et par 118d og de var kvikkere. Hva mener dere på forumet. Er det tilfelle at dieselversjonen på 118cab 1-serie er raskere enn bensinmotoren? Det er jo også forskjellige tall, 118i har 143 hk, mens 118d har 136. Nå vurderer jeg å kjøpe en 3.serie cabriolet pga motorkraften. Jeg har sett enkelte som ligger på finn.no med 143 hk. Er det noen forskjell på 143hk i en 118i og en 3-serie? Eller er det like dødt? Et siste spørsmål, vinterkjøring. Om du kjører på vinteren, la oss 20 speik. Vil du da få samme kupevarme med dieselcabriolet som en bensin? Jeg spør siden diesel stort sett (Trondheim) er rimeligere enn bensin. På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet August 10, 2014 Share Skrevet August 10, 2014 Kan ikke gi deg alle svarene her, men en 3 serie med samme motor som 1 serie vil naturlig være litt trøttere, da den veier litt mer. Om dette er fryktelig merkbart derimot aner jeg ikke. Av relevante biler har jeg selv kjørt: e90 316 bensin - 115hk(?), denne var ufattelig lat. e87 118d - 122hk, helt grei, men absolutt ingen racerbil e88 118d - 143hk, virket mye sterkere og kjappere naturlignok, men fortsatt ingen racerbil selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cab3serie2009 Skrevet August 10, 2014 Forfatter Share Skrevet August 10, 2014 Ok, takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortstokk Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Når det gjelder varmeapparat har dieselbiler generelt lavere varmeeffekt enn bensinbiler. Kanskje du bør vurdere en Defa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet August 12, 2014 Share Skrevet August 12, 2014 På min 118d var det ingen problemer med å få fin temperatur i selv på de kaldeste vinterdagene ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå