bromle88 Skrevet August 11, 2014 Skrevet August 11, 2014 Hei! Bil 2001 E46 320DaT M47D20 136hk Sliter med en 2001 e46 dør ut under litt hard høyrefot. Problemet startet da jeg var på vei til hytta, skulle snike meg ut i trafikken før en annen bil og måtte gi godt med gass for og komme opp i fart og forhindre personen bak i og måtte bremse.. Så begynnte bilen å fuske og lugge, nesten som den ikke fikk diesel, den fusket, og til slutt døde den helt og trillet av vegen, den startet med en gang etterpå men fuskingen var der fortsatt. Bilen kom seg omsider frem til hytten hvor jeg skulle. Parkerte bilen og ringte en kamerat med biltralle.... Men så da jeg skulle starte bilen igjen etter 2-3timer så funket den som før igjen, fuskingen og luggingen var borte og motor gikk rent. Kjørte bilen helt hjem (ca 25km) uten et problem, men så nå en uke etter dette, sjedde det samme igjen, litt hard høyrefot igjen, og igjen stoppet bilen 2!! ganger. Bilen ryker svart røyk bak under pådrag, ikke blå eller hvit. Føler det har blitt mer etter jeg fikk bilen for 6 måneder siden. Turbo skal være sprell ny i fjor. Har lest rundt her inne uten og bli noe klokere. Noen som har vert borti noe lignende ? BTW bilen skal være chippet/tunet uten jeg har dette bekreftet av annen en selger.
bromle88 Skrevet August 11, 2014 Forfatter Skrevet August 11, 2014 Luftfilter? Hei, det er ikke så gammelt, så tviler på det, burde vel fusket hele veien da ?
Otis Skrevet August 11, 2014 Skrevet August 11, 2014 Det var nok dieselfilter jeg egentlig mente. Beklager det. Ellers er jo diagnose en kurant måte å begynne på. Da det er svært mange potensielle feil her.
bromle88 Skrevet August 13, 2014 Forfatter Skrevet August 13, 2014 Hei, dieselfilter ble byttet i lag med luftfilter. Jeg får ta en diagnose og se om jeg blir noe klokere på det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå