Gå til innhold

e39 525tdsa mister effekt med 15 liter diesel

Anbefalte innlegg

Skrevet

min 525tdsa 98 mod hadde ca 15 liter igjen på tanken.

skulle starte den etter jobb en dag. måtte kinne lenge før den startet.

fikk start og kjørte noen km før den mistet all motorkraft i noen sekunder for så å få motorkraft igjen.

kjørte så noen km til og da døde den igjen og denne gangen helt så jeg måtte kjøre til siden og kinne igjen.

kom til en bensinstasjon og åpnet panser og såg at det var mye mye luft i den gjennomsiktige dieselslangen.

stoppet og fylte full tank. brukte lang tid å starte bilen. men når jeg fikk start så har bilen gått uten problem i 2 dager.

noen som vet hva dette kan være?

skjer dette igjen ved ca 15 liter igjen på tanken?

kan det være fødepumpa eller hva den heter? hvor ligger denne og er det lett å bytte selv?

kan det være tett dieselfilter.

ser det er ett kjent problem med akkurat ca 15 liter og den fødepumpa....(matepumpa eller hva d heter)

noen som kan forklare eller skjønner?

Skrevet

kan og nevne at den svetter litt fra den ene svarte returslangen. den nærmest vifta.  kommer ltt diesel ut der. ikke mye men nok til slangen er fuktig...

kan denne nappes av og byttes, eller skjer noe gale da....?

Skrevet

byttet de på den jeg hadde, var ikke noe problem det.  kjøpte meterlengder på mekonomen eller hva det var.   må være slanger som tåler diesel da

Skrevet

hadde en 36 318tds med gåen fødepumpe
den starta lett kald med 2 glødinger uansett vær å vind men måtte kines når den var lunken til varm
men den stoppa aldri under kjøring eller i bakker

kan være at du har en diesel lekasje siden du får luft i systemet
og en kombinasjon av gåen føde pumpe og diesel lekasje kan gi de symptomene du beskriver
for da vil jo også diesel pumpa på motor suge luft inn i diesel systemet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...