Gå til innhold

Luftes for salg/bytte - Montrealblau E39 520i


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker å lufte bilen for salg/bytte da jeg har blitt litt lei av automat.

Det er en 1997-modell 520iA. Den ble bruktimportert fra Tyskland og ble registrert for første gang i Norge i 2001. Jeg kjøpte den i april i år av en eldre mann og hadde den i garasjen fram til juni når jeg fikk lappen og begynte å bruke den da. Den er i den nydelige fargen metallic montrealblau og har grått interiør med sportsseter i stoff og trelister med BMW's "fine wood".

Den har servicehistorikk i heftet fram til 226.000 km. Kilometerstand nå er ca 285.000 km på karosseriet.

 

Noe utstyr:

S240A LEDERLENKRAD Steering wheel, leather
S283A LM RAEDER/BMW STYLING II BMW LA wheel, BMW styling II
S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Remote control for central locking
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight vertical aim control
S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS
S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
S773A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German

S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Side airbag for driver/passenger
S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Provisions for BMW 6 CD changer

Det som har blitt gjort av forrige eier av det jeg har fått vite:



2003:
Storservice. Bremseskiver bak, bremsebelegg, håndbrekk, skiftet støtdempere foran, skiftet brekksko + diverse.

2005:
EU-kontroll. Skiftet bremsekloss og to skiver.

2006:
EU-kontroll. Skiftet bremsekloss og to skiver.
Skiftet dørhåndtak på førerside og bakluke som ikke låste hos BMW på Økern.

2007:
Ny nøkkel. 4 nye vinterdekk.
Skitet termostathus da motor gikk varm.
Oljeskift, nytt oljefilter og nye plugger.

2008:
Fikset feil med ABS-bremser i venstre hjulsensor foran
Airbag lyste på dashbord, fjernet defekt kontakt og loddet ledninger

2010:
Oljeskift med filter. Ny toppdekselpakning og nye tennplugger. Skiftet termostat, radiator etc.

2011:
Byttet to fjærben. Nytt batteri, ny vindusspylerpumpe.

2012:
Skiftet vindusviskeroverføring. Ny døråpner innvendig på førersiden. Skiftet bremseklosser og skiver foran.

2013:
Skiftet formotstand på kupévifte samt nye plugger. Sjekk av bremser bak.



Den gikk også gjennom EU i mars 2014 med én feil, manglende skiltlys, men det lyste igjen når han kom hjem. Motoren skal ha blitt byttet en gang toppen gikk og skal ha gått cirka 170.000 km nå, men fikk ikke noe papirer på det.

Ganske lite rust på den, faktisk. De vanlige stedene på dører og bakluke er det ingen rust, bare litt bobler. Kanalene ser greie ut de også, litt rust på jekkfester her og der, men ingenting å bekymre seg for. Veldig strøken i forhold til andre E39! Lakken er også veldig pen og velholdt.

Etter jeg fikk bilen har jeg gjort følgende:
-Byttet batteri (Varta G3 95Ah)
-Tatt full oljeskift og byttet oljefilter (med beste Castrol olje)
-Byttet luftfilter
-Byttet begge kupéfilter
-Byttet til M5 fanger, lakkert og montert på lakkeringsverksted
-Lakkert høyre framskjerm
-Byttet kontakter til tåkelys
-Kjøpt brukte Rondell felger
-Kjøpt helt nye dekk på Rondell felgene
-Byttet lister på dører til shadowline
-Lakkert lister rundt vindu med plastidip
-Byttet til svarte nyrer i grill
-Kjøpt nye nummerskilt (med norsk flagg) og skiltholdere
-Sveiset et lite hull i eksosen samt byttet feste og varmeskjold

Bilen er påkostet over 30.000 kroner siden jeg begynte å bruke den! Har kvitteringer for rundt 25.000 av det.

Har merket noen småting som må fikses:
-Det ene skiltlyset bak lyser konstant
-Merket litt røyk fra eksosen når jeg gasset på tomgang og er litt trykk fra kjøleranlegget, så skal få det sjekket snart.
-AC trenger service og etterfylle gass, kommer ikke kald luft

Dette kan fikses før evt. salg eller bytte.

Ellers er bilen veldig strøken og velholdt og kjører som en drøm.

 

Noen bilder: (lister rundt vinduet har blitt lakkert i ettertid)

 

post-80101-0-88174600-1407806527_thumb.j

 

post-80101-0-30168800-1407806536_thumb.j

 

post-80101-0-42881900-1407806546_thumb.j

 

post-80101-0-28716300-1407806556_thumb.j

 

post-80101-0-11838900-1407806565_thumb.j

 

post-80101-0-79496400-1407806572_thumb.j

 

post-80101-0-62176400-1407806578_thumb.j

 

post-80101-0-31829000-1407806585_thumb.j

 

post-80101-0-02944100-1407806592_thumb.j

 

post-80101-0-76703300-1407806598_thumb.j

 

post-80101-0-91682600-1407806609_thumb.j

 

post-80101-0-50143100-1407806613_thumb.j

 

post-80101-0-32188800-1407806618_thumb.j

 

 

Må ikke selge, vil bare se hva jeg kan få av bud og byttetilbud, men om det ikke er noe interessant beholder jeg den. 

Om jeg skal bytte skal det helst være manuell, med mindre det er E38. Og helst bensin. 

 

Send PM ved interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...