Gå til innhold

Team Aven Auto E30 S38 | Solgt


|Ole|
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

 

siden du ikek skal ha mer enn 500 ere null stress å kjøre på 98 :P

 

luuuuuuurt å si at 0,7 bar, 500 hjulhester og denslags er helt trygt??

Han har akkurat skrevet at det er original innmat....

IKKE kjør særlig høyt trykk på original motor, hvis du ikke vil skru på den, selv om du kjører på e85. Toppakning ryker fortere enn du tror.

Annet enn det, wow, s38 turbo?? RÅTT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RF91: Ja ikkje sant ? :P

Når det gjelder turbo bygget så vil eg tru att dei fleste motorer takle 0,7 bar ved original innmat så sant man brukar riktig oppsett og skikkeleg mapp :)

Eg bygde snikturbo på ein E30 til ein kompis, riktignok m20b20 preface med fordeler på blokka, gjekk på 0,7 til 1,2 bar i 2 år utan å skru ei skrue før den rasa pga att den blei kjørt med samme olja heile veien, og siste eigar ikkje klarte og la ver å justere alt på trynet.

Poenget er att ein M-motor bør tåle stresset den får ved 0,7 bar...

Legge ved eit par stemningsbilder.

post-43414-0-24121000-1448827881_thumb.j

post-43414-0-43688100-1448827906_thumb.j

Endret av TeamAvenAuto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ok, jeg har ikke greid å få min m20 turbo til å holde med 1bar i trykk, så klok av skade tenkte jeg at det var best å kjøre si 0,5bar maks, med så høy komp som s38 har.

Men ok, kjør på. Får du det til å holde, så er jo det gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen Aune for.eks meine dette ikkje skal vere eit problem i det heile, Husnes pitstop E30'n gjekk jo med 5-600whp i fleire sesonger på original innmat så det går så lenge man gjer ting rett, eg har på ingen måtar plana om å forhaste meg denne gangen.

Handle inn etterkvart så eg får råd til ting, neste på lista er e32 bakstilling og datasprut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser absolutt ikke at det skal være noe problem å kjøre denne  på 0,7 i trykk. Nå vet jeg ikke kompresjon på denne motoren, men uansett så lenge man holder seg unna tenningsbank så skal ikke dette være noe særlig problem slik jeg ser det. Hvis jeg får tid skal jeg lese gjennom litt her for å få litt forståelse på hvordan oppsett du har, og hvis du vil / kan så kan du jo skrive en kort oppsummering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt oppsett blir følgande:

Garret turbo som eg ikkje huska specs på akkurat no.

PPF grenrør.

Ford RS500 kopi cooler.

1450cc FID dyser ( pga meir effekt om det blir smidd )

60mm TIAL wg.

30 raders olje kjøler.

MAXXecu eller EMU sprut.

Cooperring pkn.

ARP bolter.

3 stk 044 kopi pumper.

AN8 tur retur i alu rør og teflon slanger.

3,5" downpipe og eksos.

Tjukk alu radiator med 16" spal vifte.

Spør vist du lure på noko, har sikkert glømt eit eller anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å bedømme noe når man ikke har turbo specs. En annen ting du kan gjøre mest antageligvis er å dreie ned stemplene så du får lavere komp, det vil gjøre at motoren tåler mer tenning/ trykk før den får tenningsbank. Et eksempel, er min bruksbil. Volvo B230, original innmat typ 8.7:1 i komp forhold går på 1.4 bar i trykk. Med endel tenning. Du vil kunne kjøre med like mye ladetrykk sikkert på din med 10,5:1 i komp forhold men myye lavere tenning og vil tape hester på det. Jeg kunne kjørt høyere tenning på min ved lavere komp forhold da jeg kan øke tenning nå og få mer effekt, men jeg ser meg nødt til å holde tenningen nede grunnet dårlig WG funksjon foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...