dejavu Skrevet August 28, 2014 Skrevet August 28, 2014 En kjenning har en 316i touring fra 2009/10. Gått 60ooo. På mandag ville den ikke starte. Verksted mente først det var plugger,for de var nedsotet. Skifte av disse hjalp ikke. Så åpner de,og konkluderer med at det mangler kompresjon i en sylinder,og dessuten mye rart med ventilløftere og kamaksel og denslags som bare mekanikere vet at finnes i en motor. Jaffal,-det blir overhaling av toppen. Prislapp: Mellom 46 og 50 000 kroner. Hva er oddsen for at bil med servicehefte i prikkfritt stand, kun 60 000 kjørte kilometer skal få motorhavari i denne prisklassen? Og hva kan det skyldes? Verksted mente det kunne vært en garantisak,men akkurat denne bilen ble kjøpt rett før fem års grensen ble innført...
awt Skrevet August 28, 2014 Skrevet August 28, 2014 Er bilen ny i Norge? Isåfall har man fem års reklamasjonsrett mot BMW Norge/forhandler.
sanders54 Skrevet August 28, 2014 Skrevet August 28, 2014 Er dette merkeverksted? I såfall, kanskje BMW Norge tar det på "good will" hvis vennen din er heldig. Veldig kjip sak, og håper vennen din kommer ut av det uten stort økonomisk tap. Har hørt det er noe yms med disse motorene men.
dejavu Skrevet August 28, 2014 Forfatter Skrevet August 28, 2014 Nei, den står ikke på merkeverksted nå. Men tror verkstedet er seriøst nok. Og bilen er jo over fem år,så også reklamasjonsrett er utgått.Skikkelig surt for denne dama.
awt Skrevet August 28, 2014 Skrevet August 28, 2014 Om den er fra oktober 2009 er den akkurat under fem år.
dejavu Skrevet August 28, 2014 Forfatter Skrevet August 28, 2014 Viser seg at den er fra februar 2009...så her er det nok bare å telle lapper om en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå