Monte Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Hei, har i dag fått scannet min E38 735il med Bmw 1.4.0 skanner etter at girkassen har gått i nødmodus og fikk ut disse feilkodene: IKE -> 8d/84 - EGS signal line disturbed -> 44/48 - Oil pressure sensor LCM -> 28/01 - Thermal oil Level sensor defect Shadow memory -> 59/01 - Transmission failsafe program ZKE -> 95/21 - Interior Security: fuse or cable Er det noen som vet hva de kodene betyr? eventuelt hvor en finner en liste over feilkoder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Google is your friend. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monte Skrevet August 29, 2014 Forfatter Share Skrevet August 29, 2014 Føles ikke sånn akkurat nå dessverre...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Ville prøvd å skiftet olje + flushet først. Når du tapper så kan du lukte på oljen om den lukter svidd. Lukter den svidd og ser sliten ut kan det være det er noe gale i kassen. Vis ikke er det iallefall en god måte å starte på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Mye er jo opplysende og, skifter du sensoren så har du mest sannsynlig løst flere av punktene -> 44/48 - Olje trykksensor LCM -> 28/01 -Termisk olje nivå sensor defekt Shadow minne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monte Skrevet August 29, 2014 Forfatter Share Skrevet August 29, 2014 ja, men er det sensorene som er gåen siden jeg får feilkodene opp i IKE ( instrument cluster electronicks) og LCM (Light check module) ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Selv om du har feilkode på en sensor betyr ikke det at sensoren er gåen. Det betyr bare at sensoren måler noe feil, så vis den sier oljetrykksensor så kan det jo være at den måler for lite trykk. Begynn alltid med det lette. Sjekk oljenivå og at oljen er fin. Regner med det er lenge siden oljen på kassen var byttet? Vis den noen gang har vært byttet Vis det er fint, så må kan man begynne på interne ting. Det beste og mest økonomiske er nok å få noen som kan automatkasser til å se på den. Feks automatservice i bergen eller Rats i Stavanger(?). Automatservice har jeg god erfaring med iallefall. Billige er de også! Monte reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå