Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har byttet inn min forrige bmw i en 2009 M3 DKG denne uken. Hvem lar jeg skru på en sånn bil?

Jeg innbiller meg at kompetansen hos selv BMW verkstedene er begrenset på M3. Det er ikke så mange av disse i Norge så tror ikke erfaringsgrunnlaget er så stort.

Er det noen som vet om enkelte av BMW verkstedene er "eksperter" på M modellene til BMW? Merker at jeg ikke stoler helt på å la hvem som helst skru på en sånn bil.

Eller er det best å kjøre den til Sverige eller Tyskland hvor det er langt flere biler i markedet?

For eksempel så kunne jeg tenkt meg å få sjekket ut softwaren på DKG kassa for å se om det er ny software tilgjenglig. Antar at ingen kan svare på hva en enkelt software versjon gjør i forhold til hvilken software bilen har nå for eksempel.

Takk for tips og råd!

Skrevet

Selv om en BMW mekaniker ikke er ekspert på M3 så burde det ikke være et hinder å levere bil på service hos BMW.

Ser for meg at å oppdatere software på en DKG er ikke noe mer hokuspokus enn å oppdatere en hvilken som helst ZF/Getrag kasse så lenge verkstedet har siste software av GT1.

Hvorfor vil du oppdatere software? Den er jo perfekt som den er :)

Skrevet

Hei,

Er vel ikke helt uenig i at en vanlig service bør dem klare å gjennomføre. Er vel mer når det skjer noe jeg er mer bekymret.

Ang software så har det vært en haug med oppdateringer med årene som forbeder mye. DKG kassa er veldig bra og veldig morsom, men til daglig bruk så synes jeg fortsatt den er litt aggressiv uansett innstillinger. Nyere DSG for eksempel er mye bedre i kø i automat modus, dog så er det jo vesentlig grovere komponenter i M3en med DKG og såpass mye motor. Usikker på hvor bra det kan bli på en måte.

Men ellers er bilen fantastisk i både lydbilde og kjørefølelse :-) Storkunde hos Shell fremover :-)

Skrevet

Ofte må du til BMW for å oppdatere software, men få andre uavhengige verksteder gjør samme jobben. Det å oppgradere software kan virkelig anbefales. Jeg gjordet det på min 06 1-serie. Der oppgraderete jeg alt software og der var det mange ting som ble oppgradert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...