Gå til innhold

535i motor deler + div


martinlode
 Share

Anbefalte innlegg

Selger da diverse deler til BMW E34
komplett Motor! en 1989mod 535i 12V(211hk)
noe merkelig skjedde i toppen på den siden den knakk to ventil løftere på samme sylinder`n uten at det ble slått skjev no ventiler eller hull i stempel, bilen var i daglig drift i nesten 2mnd med knekte løftere!! ellers er toppen bra, ikke blitt slått skjev av overoppheting eller harde kaldstarter med hurtig oppvarming!.Toppen har jeg fått bud på 1000kr så langt men kan også selges sammen med blokka for tillegg i pris..

 

Girkassa GETRAG260 bra synkroniseringen i alle gir, M30 kassa passer på
alle M30 motorer, og M10 motorer samt m5 s38b36/s38b38! kom med bud!
Svinghul, trykkplate og lamell 1500kr ved samlet salg

 

Vannpumpe(begynner å bli dårlig)0 servopumpe og dynamo! Bud ønskes.
Front fanger med kurvåe/tåkelys, bakfanger og grill med nyrer. pris: 500kr per.stk.

 

Bakstilling (fra 520i) med bra foringer utenom i ett feste + en snart defekt stikkaksel.

 

Instrumentpanel+ brytere/ knapper til vinduer og alt av lys! gi bud!

 

4stk 18" eike hjul 245/45R18 med helt grei gummi, bud ønskes!
Har også 4 eller 5 andre orginale felgsett med bra dekk på alle setta uten om 2 hjul i det ene settet..
Ellers er det bare og komme med bud om du ser noe du trenger! har endel mer enn bare det som er avbildet så bare å spørre så skal jeg svare! ;) 
ALT BEFINNER SEG I NEDRE TELEMARK! kan være behjelpelig med frakt til bestemt møteplass om ikke d er alt for langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er heeelt feil og sammenligne denne med en m5 motor fra e28 da den heter M88 å har 286 hk mener jeg.

å det at noen e28'er heter m535 er bare m pakke . vanlig m30b34 med 218 hk er det vell .

å her å er alt annerledes selvom det passer om hverandre, annen topp , annen blokk,annet innsug,annen motorstyring, ja annet alt egentlig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er heeelt feil og sammenligne denne med en m5 motor fra e28 da den heter M88 å har 286 hk mener jeg.

å det at noen e28'er heter m535 er bare m pakke . vanlig m30b34 med 218 hk er det vell .

å her å er alt annerledes selvom det passer om hverandre, annen topp , annen blokk,annet innsug,annen motorstyring, ja annet alt egentlig ;-)

M30B35 ble laget ut ifra M30B34 og da til M88 som da sitter i E28M5 og M6. b35 og b34 har helt lik boring og helt lik slaglende men det de ikke har til felles er inspruten og kompresjonsforhold, det er ørlitte grann større forbrenningskammer i m30b34 som ble brukt i E28(10.0:1kompforhold) så er 218hk ved rette turtallet.. E34 har kompforhold på 9:1 og produserer bare 211hk på det rette turallet.. m30b34(europeisk utgave) er den motoren i M30gruppa som har høyest kompforhold og da dermed naturligvis har bittelitt mer å gi.. 

M88 motoren er basert på M30motoren, seff er M88 skremt opp med ett annet innsug, grenrør, dobbel kamakseler og ett enda høyere kompforhold(10.5:1)  så da river den i å produserer 286hk:) utsendt er ikke så viktig så lenge det passer om hverandre hitt og dit.. formålet var ikke å formulere meg slik at det er en M5 motor jeg har, hadde det bare enda vært det ! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...