Gå til innhold

nye felger, senke problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg kjører en e36 328i 96 model sedan. Bilen er senket av forrige eier, uten at jeg vet hvor mye. Kjøpte meg nye dekk m felger i går, 18"255/35 ET 40 og bakdekka subber nå i hjulbuen når jeg svinger. Planen er å finne noen senkefjærer som ikke senker like mye som jeg har, men siden jeg ikke vet hvor mye min er senka blir det litt vanskelig..

legger ved bilde

post-80234-0-07974800-1409594356_thumb.j

Skrevet

ta av demperen og trykk dekket opp så ser du hvor mye plass du trenger.

det enkleste er å få noen til å brette inn falsen litt på hjulbuen.  dette vil gi deg 5mm(?) eller noe.  bør gjøres av noen som kan det pga fare for lakksprekk osv.

ellers så kan du jo justere mere camber.  men dette vil slite mye mere dekk enn nødvendig. 

-så finnes det bumb-stopp eller hva det heter og som du kan sett inni demperen. dette gjør at det stopper i demperen før dekket tar oppi.  lite komfertabelt å kjøre med kan jeg tenke meg.

Skrevet

takker for svar:) gikk ut og sjekka litt, bilen er bare senka bak og ikke noe forann, målte fra senter felg til hjulbue foran og bak og var mellom 30 og 35mm forskjell, så om jeg får bytta ut senkesettet jeg har nå med noe som senker f.eks 20mm ellernoe lignende vil det nokk funke bedre håper jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...