Alpejohn Skrevet September 12, 2014 Skrevet September 12, 2014 Kanskje du burde endre topic til noe som nå beskriver problemet litt mer, sånn at folk som kanskje vet ser det uten og måtte gå inn og lese hele tråden. Kanskje oppdatere info i første post også, sånn det er enkelt og lese seg frem til problemet sånn det er nå. lykkeli reagerte på dette 1
Gjest Skrevet September 12, 2014 Skrevet September 12, 2014 Eg skifta nettopp kam og veivsensor på min bil. Hørtes ut som symptoma var litt av det samme. I starten lyste motorlampa i perioder og da merka eg ingenting på motor, så gikk det over til at bilen blei tungstartet (motorlampe lyste aldri meir nå, men nå merka eg problem), ville ikkje alltid starte...Leste av feilkoder, da låg det feilkode på både outlet-kamsensor og veivsensor. Skiftet kam sensor først da denne er enkel å komme til. Gjekk deretter fint ei lita stond, heilt til motor blei varm, da stoppa motoren under kjøring, og bilen ville aldri starte igjen da låg det feilkode inne kun på veivsensor, så skifta eg denne, og alle problem forsvant, gått smooth etterpå leste av feilkoder og skifta sjøl, relativt enkelt å skifte, litt knotete med veivsensoren, men det går me litt tolmodighet Når bilen var tungstarta så kunne eg komme tilbake ett par timer seinere og bilen starta på første forsøk oppførte seg heilt tullete...hørt at det kan gi forskjellige symptom me dei to sensorane, og feilkode på kam, kan ver at veivsensoren er gåen og omvendt
lykkeli Skrevet September 12, 2014 Forfatter Skrevet September 12, 2014 Takk for svar Stian_22. Ååå jeg krysser nå fingre og tær for at det er det samme problemet her som du dessverre har slitt med. Det verkstedet jeg har brukt nevnte faktisk først at det kunne være veivakselsensoren, så jeg bestilte og fikk hentet den på bilia, skulle så tilbake og da sa de at de ikke var sikre på at det var den allikevel, uten å ha tatt en real diagnose test på den, for de har ikke en som kan lese BMW har jeg nå skjønt. Men nå har jeg levert den inn til et annet verksted og satser på at de finner den reelle feilen Og veivakselsensoren har jeg fortsatt liggende
lykkeli Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Hei igjen. Ja, da kommer siste oppdatering på problemet på min bmw e46. Den ble levert inn på verksted her. De fikk feil på lambdasonde 2, skal ha sett det på diagnose apparatet. Den ble bestilt uten at jeg visste om dette, de hadde glemt å informere meg om det i går, jeg sier da at det er ok, trenger jo bil fort. Blir oppringt senere idag om at nå var den fikset og iorden, glad er jeg og henter bilen, det kostet 4900,- 3 timer jobb og diagnosen og lambdasonden. Kjørte bilen i hele 500 meter, så stoppet den akkurat slik den har holdt på med de siste 2 ukene. Ringer de med engang og de hentet den. Oppgitt.com
K-E Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Jeg har sagt de før og sier det igjen. Finn et verksted som faktisk har et skikkelig diagnoseapparat, og som veit hva de driver med! Dette er å kaste penger ut av vinduet. Det hele høres ut som veiv eller kam sensor, som andre har sagt tidligere. Feilen vil mest sannsynlig komme frem med en gang i program som INPA eller BMW Scanner.
Gjest Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Høres fortsatt mer ut som kam eller veivsensor....
lykkeli Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Ja, jeg trodde nå at jeg hadde funnet et ordentlig verksted med skikkelig diagnose for bla.for BMW og MB, ringte rundt og ble da henvist hit og nå vet jeg ikke lenger hvor jeg skal dra, har nå kastet ut over 6500 på ingen verdens ting og var igrunnen takknemlig for at det var her i nærområdet for bilen går ikke mer enn maks 10 minutter og bilia har det nærmeste verkstedet 35 min herfra. Men takk for svar igjen. Må jo også si at dette er det 3. verkstedet jeg har bilen på.
K-E Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Dette er typisk universelle verksteder. De tror de har et godt system, men det har de ikke. Finn deg noen i diagnosetråden her eller oppsøk et BMW-verksted. Selv om du tar diagnosen der slipper du å betale dyrt for at de skal fikse feilen. Det klarer de universelle verkstedene også å gjøre
lykkeli Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Ja, jeg hadde håpet på det samme selv, har fortsatt veivakselsensoren liggende. Men har nevnt dette for de jeg leverte bilen til også.
///Mogster Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Jeg er normalt motstander av å løpe til media med alt og ingenting, men dette har jo nyhetsinteresse og samtidig kan avisen legge til "Kan noen hjelpe Lykkeli?". Tipper dette blir løst etter en dag eller to. Positiv omtale til verkstedet som tar tak i det. lykkeli reagerte på dette 1
K-E Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Hjelper ikke å nevne noe som helst til verksted. Et lokalt merkeverksted her ble bedt om å ta diagnose på fruens E39 (før jeg investerte i diagnosesystem). De fant ut at det var kamsensor, og de byttet denne (uten å avtale det..), de monterte en uoriginal del (igjen uten å avtale det). En uke senere var det samme symptom på bilen. Jeg ga beskjed og sa at det var sensoren som de byttet som var ødelagt. De nektet, og om de skulle sjekke det så måtte jeg betale. Da investerte jeg i INPA og kabel fra Ebay. Kjørte en diagnose, fant ut at det var kam sensoren igjen, tok en utskrift og slengte arket i pulten til verkstedansvarlig. Da fikk jeg i beskjed at man ikke kunne stole på slike diagnosesystem. I forbannelse ba jeg han ta inn bilen, og om jeg hadde rett skulle han bytte til original sensor og ikke fakturere meg et øre. Gjett hvem som hadde rett? En annen gang påstod et annet verksted at girkassen var gåen og måtte byttes (prisoverslag på 20-30 tusen) fordi motoren slet med å få turtall. Leverte den til merkeverksted og de fant med en gang ut at motoren ikke fikk puste. Ny katalysator, så var alt ok. lykkeli reagerte på dette 1
lykkeli Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Ja, jeg har forstått det sånn nå ja. For å være helt ærlig, så vet jeg ikke om jeg kommer til og beholde denne særlig lenge, siden det har vært så vanskelig med alt, mulig de ikke har den kunnskapen som må til(tydeligvis ikke) men lommeboken min orker ikke mer utgifter til ingen verdens ting, da kunne jeg heller funnet på noe annet. Men de kan vel fortsatt ikke ta 4900 for noe som ikke virker, da kan jo verksteder ta inn biler og si de "jobbet" på bilen og ta betalt en masse og så levere ut biler som ikke virker, da skal jeg åpne verksted ihvertfall.
lykkeli Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Ja, er det som er at jeg føler meg så lurt, jeg får jo ikke sett og sjekket om det de sier faktisk er sant. Nen man skal jo måtte kunne stole på at de gjør det de skal. Og ja, og bestille deler uten og høre med eier, det er useriøst.
Gjest Skrevet September 16, 2014 Skrevet September 16, 2014 Har du vert inn på diagnosetråden som ligger øverst på forumsiden, og sett om det er noen i ditt område som står listet opp med diagnoseutstyr?
lykkeli Skrevet September 16, 2014 Forfatter Skrevet September 16, 2014 Har sett det har vært en slik tråd her ja, jeg skal ta en ny titt på den jeg og se etter om det er det Takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå