monthy Skrevet September 2, 2014 Skrevet September 2, 2014 Hei. Min 725tds girer litt rart. Ved normal akselerasjon så girer den ikke over fra 3 gir. Jeg må da dra spaken ned i 4 og opp igjen for at den skal gire. Så må jeg opp i 100km/t + for at 5 skal slå inn. Ved kickdown så vil den heller ikke girer skikkelig, da ligger den å butter på det røde og jeg må gjøre samme prosedyre. Jeg har byttet filter på kassa, og det jeg fikk byttet av olje uten å flushe. Mistenker vel at det aldri er byttet olje på kassa, og bilen har gått 240000. Det var mer eller mindre "cola" som kom ut når jeg tappa av. Jeg fikk en følelse av at det ble litt bedre når jeg bytta, og den blir og litt bedre når den er god å varm. Får har liksom inntrykk av at det er dårlig gjennomstrømning i kassa. Noen som har bært borti det samme? Mvh Lars Stian
Djwik Skrevet September 2, 2014 Skrevet September 2, 2014 har du prøvd og resette girkassaved å sette på tenning og holde gassen klin i bunn på kickdown bryter i 30secså skal den lage en slags lyd fra kassa når den resetter seg veit at det går på steptronic kassene men om det går på de vanlige kassene er jeg usikker påmen bytt olje og filter + flush av kassa det har den sikkert ikke vondt av har et helt nytt automat olje filter til kassa liggende jeg ikke har bruk for(har ikke vert åpnet)holder til i tønsberg vestfold monthy reagerte på dette 1
monthy Skrevet September 2, 2014 Forfatter Skrevet September 2, 2014 Har ikke prøvd restte kassa, visste ikke det var en mulighet. Jeg har jo ikke steptronic kasse, men det skal jeg prøve. Spørs om ikke flushing er tingen uansett, for kasse virker jo til å være i orden, for den slurrer ikke på gira eller noe sånt. Skal ikke se bort fra at jeg vil kjøpe det filteret av deg. Hvor mye skal du ha for det isåfall?
monthy Skrevet September 2, 2014 Forfatter Skrevet September 2, 2014 Forresten.. Skal tenning stå i posisjon 1eller 2 ved resetting?
Robin L Skrevet September 2, 2014 Skrevet September 2, 2014 kan være en abs-sensor som kødder. det er slik at den ikke skal gire opp i sving, så f.eks en abs-sensor gir litt forskjellig verdi i forholdt til motsatt side på bilen så vil bilen tru du svinger og holde igjen giret. regner med dette kan testes med diagnose? eller kanskje ikke. søk litt å se hva du finner : ) tar jeg ikke feil blir ikke kassa resatt med kickdown-metoden men at man aktiverer sport eller noe så den føles litt annerledes ut. men for al del, koster ingenting å prøve mener tenninga skal stå på hakk 2 ja. monthy reagerte på dette 1
monthy Skrevet September 2, 2014 Forfatter Skrevet September 2, 2014 Takk for bra tilbakemld. Jeg har riktignok hatt litt kødd med venstre sensor bak... Den var defekt, det var en del dritt inni der, så jeg fikk rengjort så godt som mulig og satte i ny orginal sensor. Den har kommet og gått litt, men nå har den ikke lyst på en god stund. Men når den kødda, så begynte bilen å akselerere av seg sjøl, og abs slo inn før lampa begynte å lyse... Kanskje det kan være noe her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå