Spectral72 Skrevet September 4, 2014 Share Skrevet September 4, 2014 Min 1997 Sedan E39 har jeg mistenkt for å ha dårlig Batteri, den holder liksom ikke på strømmen. Står den 4-5 dager er det rimelig lite strøm igjen. Daglig kjøring er det ingen problem. Ladingen er helt topp også. Årsaken til at jeg spør er at når anlegget i bilen står på har lysene rundt på bilen begynt å flimre i takt med bassen. Står 2 JBL forsterkere som jeg mistenker tar litt strøm da dem skal gi lyd i fra seg. Er jeg helt på jordet nå eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 4, 2014 Share Skrevet September 4, 2014 Derfor man monterer Kondensator så slipper man flimring, mye belastning på batteri osv. Sjekk om noe trekker strøm når bilen er i sleep modus. Hvis ikke så er batteriet boss når det er tomt etter par dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet September 4, 2014 Share Skrevet September 4, 2014 Hvilespenning på et 100% ferskt batteri er vel på ca 12,7V (ikke mål rett etter en kjøretur, vent noen timer). Jo lavere hvilespenningen er, jo mer slitt er batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alextn Skrevet September 4, 2014 Share Skrevet September 4, 2014 kan også måle batteri syra http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Optisk-glykol--og-vaskemaler-37200/Eks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå