Gå til innhold

Komplett interiør-bytte i E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en pre-face E39 med interiør som ser sånn ut: (beklager skitten og rotete bil)

post-80101-0-94775800-1409840744_thumb.j

Men jeg har veldig lyst på komplett svart interiør med skinnseter. Men da må jeg bytte undersiden av dashbord, midtkonsoll, tepper, stolper og tak.. Dashbord og midtkonsoll kan kanskje lakkeres, eller ser det dårlig ut? Mye jobb med å bytte teppene, stolpene og taket? Funker kanskje grå stolper og tak med svart interiør? Og har noen en guide på hvordan jeg kan få inn svarte comfort-seter i skinn med elektrisk justering når jeg har stoffseter med manuell justering?

Skrevet

Mener å huske du skrev du ikke skulle pøse penger i denne bilen? ;)

Uansett, bytte av taktrekk er ganske slitsom. Enkelt forslag: nye interiørlister. Kjøp eller plastidip de du har. Så renser du setene skikkelig. Lakkering av midtkonsollen og dashbordet tror jeg ikke vil se pent ut når det kommer til stykket. 

Skrevet

Joa, men om jeg skulle solgt så hadde jeg tapt over 40k uansett, så er nok ikke noe vits i å tenke på gjensalgverdi på denne :) Skal ta en skikkelig bruktbilsjekk og finne ut hvordan det står til med tralla, og om det ikke er store problemer, så bare prioriterer jeg bruksverdi for meg og legger litt penger i den. Da kan jeg kjøpe meg det jeg har lyst på og bare ha den til den dør, og heller spare til ny bil fra scratch. 

Og da er en av hovedtingene jeg ønsker meg fullt skinninteriør i svart. Liker interiøret jeg har nå (skikkelig rens skal det også få snart), men svart skinn og elektrisk justering virker bare alt for deilig :) Har en kompis som har skiftet seter og taktrekk i sin, han mente det var lett, men jeg vet ikke. Han klarte å få tak i comfortstoler med el. justering samt taktrekk og stolper til 2000 spenn, så jeg kan vel kanskje få komplett interiør (det jeg trenger) til en 5-6000? Og lakkeringen, er det ut av erfaring du ikke tror det blir pent? Du har ikke noe bilde-eksempler?

Skrevet

Uten at jeg er noen ekspert, du kjenner på overflaten til midtkonsollen at den ikke er helt egnet til lakkering. Den er jo litt myk om jeg husker rett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...