Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39 01 520iA.

Etter at jeg kjørte en runde på et dynometer så har jeg hatt problem med DSC-lampa. ABS er da ute av drift pga dette.

Hadde de vanlige 3 lampene som lyste etter dyno-runden, men de forsvant etter noen kilometer. Som forventet.

Par dager etter dette hoppet DSC lyset på. Men det slår seg på når man runder 30 km/t. Under dette fungerer ABS og DSC.

Har brukt multimeter og målt på ABS-sensorene for å se at de fungerer, og det gjorde de. Har ikke lagt meg under og sjekket de, derimot.

Fikk tilgang på en generisk feilkodeleser, og den sa at det var "brake light switch error". Men lysene tenner jo når jeg trykker inn bremsepedalen? Har denne flere funksjoner?

Noen som har en idé hva som er feil her?

Skal på biltilsynet den 4. Oktober, vil gjerne ha dette ute av veien før da.

Skrevet

Var noe veldig generisk en kamerat hadde. Sto vel bare obd2 reader på den. Har også prøvd med en bluetooth versjon som het carscanner. Samme resultat.

Skrevet

det er hydraulikk pumpa for dsc systemet som er gåen, også kalt dsc pre charging pump. får den brukt hos koed for 500-1200kr 

veldig typisk feil når lampene kommer på over ca30km. de kan også komme tidligere ved kraftig akselerasjon

er også veldig lett og for å bytte. (ligger filmer på youtube)

http://www.meeknet.co.uk/e38/abs/index.htm

dette er for e38, men er samme prosedyre for feilsøking og bytting. men på e39 mener jeg den sitter på rammevange v.s. under gasspjeld ca

ligger under E39 - Brukte deler - Bremser - Bremsehydraulikk - Div. v. hovedbremsesylinder 

på old.koed.no 

Skrevet

Takk for tipset - da skal jeg få først renset abs-sensorene for sikkerhets skyld, og så skal jeg få testet den pre charge pumpa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...