Spex Skrevet September 9, 2014 Skrevet September 9, 2014 Hei, har en 520I E39 Sedan som jeg skal skifte olje i automatkassen på. Lurer på om dette er mye arbeid/vanskelig å gjøre, og om det er noen ting jeg burde passe på mens jeg gjør dette? Er ny og uerfaren når det kommer til bil, kjøpte denne for rundt kun 1 uke siden, takk på forhånd
Trond H. Olsen Skrevet September 10, 2014 Skrevet September 10, 2014 Blir litt arbeid hvis du ikkje har en maskin som blir brukt til det formålet for hånd. Du får ikkje tømt kassen helt for olje med å bare ta ut bunnpluggen, då det ligger en del i converteren og kjøleren. Så er det filter/sil og pakning som må byttes. Og for all del hiv på riktig olje. De som driver med dette tar vel typisk rundt en 5000,- for jobben. Men er ikke så vanskelig, ligger mye på google og youtube om dette.
Otis Skrevet September 10, 2014 Skrevet September 10, 2014 Ikke skift olje på frihånd. Du får ikke ut evt partikler som ligger i kjøler, eller så løsner det og legger seg på plass i kassen. Skift olje med maskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå