fremstad Skrevet September 9, 2014 Skrevet September 9, 2014 Hei! Har en prefacelift 520iA (98mod) som det ble byttet vannpumpe på i fjor sommer. Før i dag kjørte jeg oppover en bratt bakke og plutselig sto tempmåleren på maks. Når bakken flatet litt ut stabiliserte måleren seg. Jeg kjørte så 2-3 km til og parkerte. Synes motoren var noe latterlig varm når jeg kjente på den. Noen forslag til hva det kan være? Lite vann? Tempmåler som fusker? Vannpumpa bør jo holde mer enn 15000 km. Dette ble forøvrig gjort på et autorisert BMW-verksted.
stig. Skrevet September 10, 2014 Skrevet September 10, 2014 vent til den er kald og sjekk frostvæske nivået, evnt sjekk om viskosevifta di fungerer som den skal
fremstad Skrevet September 10, 2014 Forfatter Skrevet September 10, 2014 Viskosevifte? Frostvæskenivå sjekkes på ekspansjonstanken?
stig. Skrevet September 11, 2014 Skrevet September 11, 2014 viskosevifta er kjølevifta, og inne i midten av kjølevifta til motoren sitter det en viskosekobling som ofte blir ræva med tiden yepp sjekker frostvæskenivået på ekspansjonstanken
glue Skrevet September 11, 2014 Skrevet September 11, 2014 på kjøring over 20 km/t har ikke kjølevifta noe som helst å si. Sjekk at termostat åpner helt, riktig mengde kjøleveske og at skovlene på vannpumpa er hele. Hvis ikke dette fungerer må du få sjekket om du har tett radiator f.eks. Husk også å sjekke at det ikke er luft i systemet
stig. Skrevet September 11, 2014 Skrevet September 11, 2014 på kjøring over 20 km/t har ikke kjølevifta noe som helst å si. Sjekk at termostat åpner helt, riktig mengde kjøleveske og at skovlene på vannpumpa er hele. Hvis ikke dette fungerer må du få sjekket om du har tett radiator f.eks. Husk også å sjekke at det ikke er luft i systemet nåja vil vel ikke si meg helt enig med deg der. ei slurevifte som har slått in kjenner du drar no jævlig med luft,
glue Skrevet September 13, 2014 Skrevet September 13, 2014 min går ikke varm så lenge jeg har litt fart på bilen, Jeg har INGEN kjølevifter. Sier det siden bilen til trådstarter går varm under kjøring i vanlig fart er det ikke kjølevifte som er synderen.
stig. Skrevet September 13, 2014 Skrevet September 13, 2014 min går ikke varm så lenge jeg har litt fart på bilen, Jeg har INGEN kjølevifter. Sier det siden bilen til trådstarter går varm under kjøring i vanlig fart er det ikke kjølevifte som er synderen. prøv og kjør ei stund med belastning på småveier , veit veldig godt hva du mener har hatt masse bmw'r uten vifte sjøl (skal ikke mer til en en tur i litt lange oppoverbakker så blirn nok litt temperert )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå