Torbolt Skrevet September 9, 2014 Share Skrevet September 9, 2014 Hei godtfolk. Hadde ei kjedelig erfaring med eit verksted her i byen (Bergen) der dei klarte å skifte hjullager på feil side. Mekaniker står på sitt og nekter å ordne opp. Står no med eit tilsynelatande ok hjullager som eg vurderer å bytte med det defekte. Er fullt klar over at det ikkje er noko god løysning sidan det då vil gå motsatt veg, men det kan no fungere godt i alt frå mnd til fleire år. Eg har verken verktøy eller garasje her i Bergen, så dette vil eg uansett trenge hjelp til å utføre. Eller kanskje nokon her i Bergen kan anbefale eit veksted/hobbymekker som gjer dette for en billig penge? Bmw 6serie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 9, 2014 Share Skrevet September 9, 2014 Er en ganske lett afære, du trenger en stor pipe/kopp på 34mm eller no, en latmansarm og litt ymse verktøy, av med hjul calipter og skiver, og bremseskjold og skru av, nytt på og stram med 380nm ★sent from my wifi microwave★ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbolt Skrevet September 10, 2014 Forfatter Share Skrevet September 10, 2014 Ja, er nok en grei fiks om eg hadde hatt verktøy tilgjengelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 10, 2014 Share Skrevet September 10, 2014 Er det forhjulslager eller bakhjulslager? Å ta ut et lager for så å sette det inn igjen er helt tullete(!). Når man presser inn lageret presser man på ytterkanten av lageret, mens når man skal ha det ut igjen får man belastningen på senteret, altså den delen som er opplagret i kulene/rullene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå