Gå til innhold

Storservice på E53 3.0D

OleAndre
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Er relativt fersk på forumet, handla en x5 2005 i November 2013 som hadde rulla 133 000km. Tok endel kritisk i løp av vinteren 2013/2014 som bla:

- Flushing automatkassse

- Luft,olje, diesel-filter

- Veivhusventilasjon

- Rustbehandling, kanaler, dører mm. (hagmansprodukter)

Nå nærmer telleren seg 160 000, ser for meg å ta tak i endel småkjafs som ikke har fungert optimalt, samt gjøre litt førevar service så jeg får mange mil uten unødvendig heft. 

- Kontrollmodul for glødesystem.

- Webasto lever i sin egen lille verden, Trolig en gåen PCB da det ikke er mulig å få pckomunikasjon. Personer som fikser dette?egynt

- Glasset på hovedlysene har begynt å oksidere, finnes det løse glass?

- Parkeringssensorer er ikke helt med 24/7, til tider detter systemet ut, mistenker dårlig kontakt evenuellt en skitten sensor, erfaringer?

- Er på tide å ta en skikkelig runde rundt om med understell, ser for meg å bytte alt av drivakselmansjetter, forrigner, ende/kulde-ledd, hjullager, bremseklossser og skiver. Kom gjerne med innspill av deler som er lurt å ta med seg i en sånn operasjon som kanskje har lett for å gå i glemmeboka.

- Hvordan er det med opplagring av motor, gearkasse,differ og aksler, når begynner dette å bli slitent?

Syntes det er svært lite relevant "mekanikker" info som ligger ute på forumene om denne modellen. Skulle tro at nå når prisen har sunket såpass at dette er en bil som er mer aktuell å eie for folk som skrur selv. Overbevist om at det er flere enn meg som syntes det hadde vært svært matyttig med litt diskusjon og tips rundt dette.

Ole Andrè Granum

Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nå blir det sikkert 150'ende gang jeg nevner dette, men det får bare vær. :P

Vis du skal ha deler til god pris kan jeg anbefale car-parts24.com i Tyskland. De har understellsdeler fra Lemforder, som jeg har lest på nett og

sett på mine egne deler at dem leverer til BMW, altså det er orginalkvalitet uten bmw merke på. :)

De har også mange kjente navn. Absolutt verdt og sjekke ut. Og du slipper og betale tysk moms når du logger inn, og du betaler kun 40 euro

i frakt uansett hvor mye du bestiller. Har handla komplett understell, bremser osv osv +++ over flere år. Kjempe fornøyd. :)

Parkerings sensorer finner du på ebay, kjøpte nettopp 2 stk fra UK til 300 kr. Har ikke testet dem enda da.

Ellers så kan du ta en titt i diagnosetråden, er ikke så dumt og investere i diagnoseutstyr hellerm, både for og sjekke feilkoder å forandre på

ting. Koster ikke mange 100-lappene. :) Sparer stort sett inn igjen utstyret første gang du kobler på og sjekker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...