Gå til innhold

E85 i vestfold/ nedre Telemark?

håkon_w
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har søkt litt rundtom på internett for å finne stasjoner i nærheten som selger biodrivstoffet E85, men det ser ut som det er et døende drivstoff for jeg får bare opp sider som er av eldre dato. Er det noen som aner hvem stasjoner som fører dette? Gjerne i nærheten av Larvik. Har nemlig lest at det har god renseeffekt på systemet, og det må jo være flott!

Noen med erfaringer med bruk av dette drivstoffet på en vanlig bil? Hva merket du og hvor mange prosent fylte du?

Andre meninger, kom med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.fuelcat.de/tankstellen-in-deutschland-eu/tankstellen-in-norwegen.html

Der har du en oversikt, usikker på hvor riktig det er og om du har sjekket den. Men den ene som er i Stavanger stemmer hvertfall ^^

Testet på min med 60% bensin og 40% E85, null forskjell. En kompis testa ned til 40% bensin og 60% E85 og merka heller ingenting.

Tror nok ikke rense effekten er helt der før du kjører rein E85 heller. Så det beste er nok isåfall et Flexifuel kitt.

Edit: Sjekket Statoil sine sider, så blant 620 stasjoner har kun 17 stk E85 :( (kun Statoil som har E85)

Statoil Nardo: Torbjørn Brattsvei 13, 7032 Trondheim

Statoil Asker: Askerveien 71, 1384 Asker

Statoil Storo: Vitaminveien 1B, 0485 Oslo

Statoil Moa: Langelandsvegen 7, 6010 Ålesund

Statoil Fjellhamar: Strømsveien 180, 1472 Fjellhamar

Statoil Fyllingsdalen: Krokatjønnveien 11, 5147 Fyllingsdalen

Statoil Vesterveien Nord: Vesterveien 24, 4613 Kristiansand S

Statoil Forus: Petroleumsveien 1, 4033 Stavanger

Statoil Kallerud: Kallerudlia 1, 2816 Gjøvik

Statoil Hervakrysset: Edvard Griegs vei 49, 2060 Gardemoen

Statoil Furnes E6: Gjerluvegen 6, 2320 Furnes

Statoil Slagenveien: Slagenveien 46, 3117 Tønsberg

Statoil Rundtom: Rundtom 2, 3041 Drammen

Statoil Telemarksporten: Prestmoen 4, 3946 Prosgrunn

Statoil Furuset E6: Tevlingveien 19, 1081 Oslo

Statoil Rakkestad: Haldenveien 1, 1890 Rakkestad

Statoil Skøyen: Drammensveien 161, 0277 Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flexifuel kitt til min E46 6'er fikk jeg for 1500 brukt om jeg ikke husker feil. Er ledningsnett som koblet på dysene for og gi nok drivstoff da E85 brenner opp for fort  på vanlig mating. Kittet gjenkjenner også drivstoff sånn at man kan kjøre både ren E85 og bensing og blandinger. Og skal også hjelpe om vinteren da E85 ikke tenner like lett som bensin.

Skal ikke si at alt infoen er riktig da det er lengesiden jeg kjøpte kittet og husker det ikke veldig godt. Fikk heller ikke testa det da det ikke fynker sammen med kompressor.

Google har mye info om kittet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg ser det ligger noen på ebukta til en 3-400 kroner, men jeg må kjøre kNske langt før det kan lønne seg + at det blir konsumert mer drivstoff når det brukes e85 og jeg , å til Porsgrunn eller tønsberg når det skal fylles, så her blir det nok bare å blande litt i bensinen når jeg tilfeldigvis et innom en stasjon som har det. Jeg fylte 10 ltr når nåla sto på 30ltr, og ingen unormal oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...